Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakter se mig som offline fast jag är online i Adium?!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Även fast jag är online så ser mina kontakter mig som offline. Varför?

jag har samma problem

Kan ni ge lite mer information är ni snälla? Framförallt vilket protokoll (ICQ, Jabber, et..c.) ni upplever det på. Vilken version av Adium har ni? Har ni/kontakterna någon router och/eller branväggar igång? När började det hända? Vilka IM-program använder de kontakter som ser er som offline?

jag kör senaste adium. alltså 1.1.4 jag kör msn messenger(har ianget annat konto så jag vet inte hur det fungerar.)
jag har inte osX brandväggen igång därimot har jag bredband från bredbansbolaget så jag har en brandvägg i routern.
Jag har öppnat en DMZ-port i routern och sen ställt in mac'en efter den adressen.
Jag är ganska ny på mac så det har aldrig fungera för mig.. däremot har jag kört microsoft messenger och den fungerar bra mot PC men inte mot andra mac'ar som kör adium.

tacksoam för hjälp med detta problem

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-01-05 20:57

samma här!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-05 21:01

1.2 av Adium kommer inom några timmar med massor av fixar. Uppdatera och kolla om problemet fortfarande kvarstår. Gör de det kan det vara en idé att söka igenom listan över öppna tickets på http://trac.adiumx.com/. Finns inte problemet beskrivet där är det bara att öppna en ny ticket.

1
Bevaka tråden