Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan iTunes automatiskt fysiskt flytta och ordna alla filer jag lägger till i bibl.?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Kan iTunes automatiskt städa upp bland min musik, så att de hamnar i fin ordning i mappar på ett och samma ställe? Jag vet att det blir så om jag importerar från skivor, men hur är det med musik som man redan har lite huller om buller på datorn?

Jag vill då att filerna fysiskt ska ändra namn, och flyttas och sorteras i mappar efter artist och album osv.

Jag har Windows Vista, om det har någon betydelse.

Uppdatering: Jag fick programmet att kopiera all musik jag lägger till, men då måste jag ju själv ta bort det som är huller om buller för att inte ha dubletter av allt. Kan iTunes flytta filerna istället för att kopiera dom?

Senast redigerat 2008-01-05 16:49
Ursprungligen av Alexander Vx2:

Kan iTunes flytta filerna istället för att kopiera dom?

Nej, den kan bara kopiera.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, den kan bara kopiera.

Ok.

Ett till "problem" jag har, är att varje gång jag startar itunes får jag en popup som säger något i stil med "iTunes installerades inte på rätt sätt. Installera om iTunes för att kunna bränna och importera musik.".
Det händer varje gång jag startar det, och det hjälper inte att installera om programmet. Har inte ens hjälpt att formatera om datorn.
Jag kör som sagt Windows Vista, och det i 64-bits.

Jag har inte sett att någon annan har fått samma problem, så jag undrar vad det kan bero på? Dessutom fungerar importering av musik.

Även om jag inte kan fixa orsaken till popupen, finns det något sätt att få den att inte poppa upp varje gång jag startar iTunes? Det är ingen Windows-popup utan den ser ut att liksom höra till programmet.

Ursprungligen av Alexander Vx2:

Ok.

Ett till "problem" jag har, är att varje gång jag startar itunes får jag en popup som säger något i stil med "iTunes installerades inte på rätt sätt. Installera om iTunes för att kunna bränna och importera musik.".
Det händer varje gång jag startar det, och det hjälper inte att installera om programmet. Har inte ens hjälpt att formatera om datorn.
Jag kör som sagt Windows Vista, och det i 64-bits.

Jag har inte sett att någon annan har fått samma problem, så jag undrar vad det kan bero på? Dessutom fungerar importering av musik.

Även om jag inte kan fixa orsaken till popupen, finns det något sätt att få den att inte poppa upp varje gång jag startar iTunes? Det är ingen Windows-popup utan den ser ut att liksom höra till programmet.

Har tyvärr aldrig hört talas om problemet. För att felsöka var felet är någonstans bör man utöver att installera om iTunes även testa att starta från ett annat operativsystem på samma dator för att eliminera även den felorsaken. Fungerar det då fortfarande inte är nästa steg att se om felet beror på att det är något fysiskt fel på din datorhårdvara, men oddsen för det är sannolikt inte höga i detta fallet.

De enda lösningarna jag har i åtanke utöver att installera om iTunes och Quicktime är att jaga drivrutiner för skivbränning (fungerar skivbränning i övrigt?) eller att installera om operativsystemet. Jag köpte faktiskt en Mac till slut för att slippa sånt här trassel.

Ursprungligen av Alexander Vx2:

Jag kör som sagt Windows Vista, och det i 64-bits.

Ja, och där har du nog orsaken till problemet.

Windows Requirements
* 32-bit editions of Windows XP or Vista
* Windows XP Service Pack 2 or later required for Apple TV or iPhone
...

http://www.apple.com/itunes/download/

Borde det inte då någon gång komma en uppdatering som fixar det?
Var kan man hitta drivrutiner för skivbränning i iTunes då? Jag kan bränna i Windows så det borde inte vara något fel på kopplingen till DVD-brännaren.

Ursprungligen av Alexander Vx2:

Borde det inte då någon gång komma en uppdatering som fixar det?

Jo, det gör det säkert. Jag gissar att nästa version av iTunes har stöd för 64-bitars Windows.

Och det ryktas ju om ny iTunes-version redan vid MacWorld Expo (där Steve Jobs håller inledningstalet den 15/1), så förhoppningsvis behöver du inte vänta så länge...

Jag vet att jag går lite off-topic men det känns onödigt att ställa småfrågor i egna trådar.

Kan man göra så att iTunes kan radera dubletter av sig själv?

Ursprungligen av Alexander Vx2:

Kan man göra så att iTunes kan radera dubletter av sig själv?

Nej.

Här är lite intressant läsning om iTunes och dubbletter:
http://dougscripts.com/itunes/itinfo/duplicates.php

1
Bevaka tråden