Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Crysis går inte att köra på Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-01-04 23:26

http://www.sweclockers.com/nyhet/6606-systemkrav_for_crysis_slappta

"Minimumkraven ser ut som följande:
Operativsystem: Windows XP eller Windows Vista
Processor: 2,8 GHz för Windows XP eller 3,2 GHz för Windows Vista
Minne: 1 GB för Windows XP och 1,5 GB för Windows Vista
Grafikkort: Nvidia Geforce 6800 GT eller Ati Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro för Windows Vista)
Grafikkortsminne: 256 MB eller mer
Hårddiskutrymme: 12 GB"

Apple så jävla efterblivna, men det har jag ju sagt hela tiden...

20MB grafikminne har man över när man har de vanliga fönstrena öppna, om man kör aperture och slår på luppen på en bild så maxar man direkt grafikminnet, starkt jobbat jävla cpapple.

Jo, förvisso. Men Crysis är ju ett rätt krävande spel också.. Vad är det för fel på Spindelharpan?

Ursprungligen av Hagge:

http://www.sweclockers.com/nyhet/6606-systemkrav_for_crysis_slappta

Apple så jävla efterblivna, men det har jag ju sagt hela tiden...

Och du har haft fel lika ofta...Har du förresten provat Crysis?

MacBook är ingen speldator men den lär iofs klara tyngre spel bättre än de flesta av alla sålda bärbara PCs som inte kommer i närheten av MBPs specar...

Ursprungligen av Hagge:

http://www.sweclockers.com/nyhet/6606-systemkrav_for_crysis_slappta

"Minimumkraven ser ut som följande:
Operativsystem: Windows XP eller Windows Vista
Processor: 2,8 GHz för Windows XP eller 3,2 GHz för Windows Vista
Minne: 1 GB för Windows XP och 1,5 GB för Windows Vista
Grafikkort: Nvidia Geforce 6800 GT eller Ati Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro för Windows Vista)
Grafikkortsminne: 256 MB eller mer
Hårddiskutrymme: 12 GB"

Apple så jävla efterblivna, men det har jag ju sagt hela tiden...

20MB grafikminne har man över när man har de vanliga fönstrena öppna, om man kör aperture och slår på luppen på en bild så maxar man direkt grafikminnet, starkt jobbat jävla cpapple.

för det första: CRYSIS funkade på min förra pc med optimala inställningar. den hade:
processor: 2,16 ghz amd 64
ram: 1gb
grafikkort: geforce 6800le
2x250gb hårddiskar
hade xp och vista på den.

så specarna är nog fel.

sen om ang apple är efterblivna så kanske du skulle tänka på att macar inte är några jefla speldatorer där du ska sitta och spela cs hela dagarna. även om de klarar det, så ska du ta reda på fakta då macbook pro klarar väldigt många spel på marknaden bara du kör bootcamp på den. http://www.youtube.com/watch?v=nvNaBuPTCe0
här har du tex en 2.16ghz mbp som spelar crysis...

så snälla innan du börja hacka på apple, ta reda på fakta och tänk över att skriva sånt här på ett mac forum.

Inte för att göra dig arg eller något men du beter dig som en apple hatare som är 10 år.

Ursprungligen av Hagge:

20MB grafikminne har man över när man har de vanliga fönstrena öppna, om man kör aperture och slår på luppen på en bild så maxar man direkt grafikminnet, starkt jobbat jävla cpapple.

Ursäkta? Tänker du kanske på MacBook nu?

För det första har MacBook Pro, iaf den dyrare versionen, 256MB grafikminne, som dessutom är dedikerat (ej delat). Den uppfyller alltså alla kraven för Crysis, även de flesta rekommenderade kraven.
För det andra: Vem sjutton har flera program öppna när man spelar!? Speciellt när man spelar ett så pass krävande spel som Crysis? Man behöver dators optimala prestanda,

Sen är det i princip inga datorer som kan maxa Crysis. I den här artikeln körde de tre stycken 8800-kort i SLI, samt 2GB Ram och en quadcore 6800, och fick som högst 37 fps på Very High.

Jag kunde köra Crysis med allting på Medium, 1280x1024 (fråga mig inte varför jag kör med icke-widesreen upplösning, bara blev så och nu har jag avinstallerat det) och några få saker (typ Shadows) på High och spelet flöt på helt ok på min MacBook Pro. Anti-Aliasing är dock inte ens att tänka på.

Det är väl mer CryTeks fel att de gjort ett spel som ingen privatägd PC verkar kunna klara av som det var tänkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-05 14:00

Hur kan man gilla Crysis. Lite överoverkligt med osynlighet och sånt skit.

troll?

1
Bevaka tråden