Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dockan beter sig konstigt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

när jag har dockan på någon av sidorna och inte gömd så finns det ett område vid dockan som jag inte kan klicka eller scrolla på, det kvittar vilket program som är öppet. när man gömmer dockan eller har den nedtill så försvinner problemet. e de nån som vet hur jag fixar det?
använder leopard.

är tacksam för alla svar.
-marcelo

förstår inte riktigt ditt problem? Om du har dock över så kan ju ju inte röra fönstret om det är under? Somsagt, jag missförstår nog bara. Posta bild om det går.

Ursprungligen av chikuba:

förstår inte riktigt ditt problem? Om du har dock över så kan ju ju inte röra fönstret om det är under? Somsagt, jag missförstår nog bara. Posta bild om det går.

ok.. ska försöka förklara lite bättre. ni vet när man inte har nåt fönster uppe o man kan klicka med musen o dra så att det kommer en fyrkant? alla vet, bra.
det finns ett område i skärmen, vid dockan (inte under), som det inte går att göra. om man har ett fönster öppet så finns det området kvar fast ovanför så man kan inte klicka eller scrolla just där.. de e väldigt konstigt.
problemet går bort om jag gömmer dockan eller har den nedtill. om jag flyttar dockan till andra sidan så flyttas det området också.
svårt att visa på bild. skulle va video i så fall.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-04 23:10
Ursprungligen av A Love Supreme:

ok.. ska försöka förklara lite bättre. ni vet när man inte har nåt fönster uppe o man kan klicka med musen o dra så att det kommer en fyrkant? alla vet, bra.

Vad exakt är det du klickar och drar på för något, som du kallar för fyrkant? Kan du bifoga en skärmdump på en sådan "fyrkant" så att vi kan se vad du menar.

Ursprungligen av Reisan:

Vad exakt är det du klickar och drar på för något, som du kallar för fyrkant? Kan du bifoga en skärmdump på en sådan "fyrkant" så att vi kan se vad du menar.

alltså på skrivbordet om du klickar o håller in sen drar musen så blir det en markerings fyrkant.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-04 15:22

Jag tror också att "problemet" är att fönstret lägger sig under dockan, t ex när den är på höger sida av skärmen. Och scroll-listen hamnar under dockan.

Enda lösningar jag kan ge, är att anpassa fönster så att den inte sträcker sig under dockan, när denne är på vänster eller höger sida.

Om du har en liten skärm och vill använda maximal skärmyta, så är mitt råd att dölja dockan automatiskt. Så gjorde jag när jag hade 12" PowerBook.

1
Bevaka tråden