Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vettigt med iSight?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-04 17:03

Till er som har iSight. Har ni någonsin använt den till något vettigt? Själv tycker jag det är helt meningslöst med kamera.

jag har ju min inybggd i skärmen, rätt kul att använda i photobooth och göra en liten rolig film i imovie med men annars har man inte använt den till något annat änsålänge.

Photobooth är ju hur kul som helst! Det kan man leka i timmar med.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-04 17:30

Jag hade en video konferens i dag med min lärare som satt hemma i finland med marratech - men jag håller med det är kanske inte den mest kritiska komponenten men det är väldigt smidigt att ha den inbyggd

Dream recorder är rätt häftigt. 15 dagars trial.

Vettigt med iSight

För den som har vänner litet längre bort, tex i utlandet, och använder Skype, gör iSight en stor skillnad!

ichat + isight = the future. riktigt häftigt och trevligt

iSight är jättebra. Jag videochattar med mina föräldrar i Kanada varje dag. Har använt ichat sedan det kom ut och då med en vanlig videokamera inkopplad till datorn via firewire. Nu videochattar jag med flera samtidigt, hur bra som helst att hålla kontakt med släkt och vänner som bor långt bort.

Samma här, kameraanvändningen kommer bara att öka och öka. Särskilt när soppa och flygbränsle tar slut...

tycker den är för mörk. måste ha strålkastare i rummet om det ska bli ljust =/

Kul att leka med i början
Visst, kanske något som kommer
Men nej, någon vettig användning har jag inte haft av den

Fantastiskt bra för iChat och Skype. Använder den dagligen för kontakter till bla USA.
Smidigt att den på en dator är inbyggd i skärmen och på min andra dator sitter "permanent" monterad ovanpå skärmen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-05 01:32

videokonferens/chat är väl det mest "nyttiga" man kan använda en webcam till. Andra mindre betydelsefulla användningsområden är t ex att göra roliga bilder som t ex avatarer för ens profilbild på olika hemsidor. Photobooth är rätt enkel underhållning.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-05 15:40

iSight

iChat och Skype är grymt roligt med kameran.
Brorsbarnen när de är på besök gör inget annat än surfar, kör Photobooth och ichattar med kompisarna.

Min fru lägger upp nya avatarbilder (bytt frisyr etc) på sin site (www.hwitarum.se).

Ju mer soppapriset går upp som nån sa....

Hörde om nån som gjort ett program som läser den-där-jämra-koden-på-räkningarna åt en... smart

Skall finnas ett program som läser EAN-koden på dina DVD-filmer och gör upp ett virtuellt bibliotek över dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-06 02:02
Ursprungligen av Goflorp:

Skall finnas ett program som läser EAN-koden på dina DVD-filmer och gör upp ett virtuellt bibliotek över dem.

Ja, Delicious Library. Väldigt elegant program faktiskt för den som är stolt över sin musiksamling eller filmsamling, etc.

Använder iChat video med flerpartskonferanser i jobbet varje vecka. Mycket smidigt.
Photobooth var jättebra när man ville göra ett snabbt klassalbum utan massa pyssel.

Jag skulle lida utan min iSight.

1
Bevaka tråden