Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rätt program till okänd fil eller dokument

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Alla har vi säkert råkat ut för att inte ha haft rätt program för att öppna en fil eller dokument som vi fått med mailen... eller fått frågan från någon stackare som behövt hjälp. Vill tipsa om en widget *The File Extension Lookup Widget* som letar upp de tänkbara programmen som kan öppna dom. Widgeten länkar till en webbsida som ger svaren:

http://www.fileinfo.net/widget.php

  • Tänk dig att du får ett dokument med suffixet ".bmc" - då är du nog ganska förlorad. Följande gäller för det dokumentet: "Generic embroidery file format used to display the stitching patterns used by sewing machines."och öppnas med MacOS-programmet "XnView"... ser ut att finnas en djungel av konstiga program.

    Tycker att widgeten är så pass intressant att svenska MacWorld kunde ägna några rader åt den. Finns säkert många arbetsplatser där man inte har 100%-ig koll på hur man löser problem med filer som man inte kan öppna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-04 17:49

Schysst widget och programtips! Än så länge har jag inte råkat ut för det här när jag använder OS X. Dock har det hänt på PC-sidan, på mitt jobb t ex.

1
Bevaka tråden