Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att byta grafikkort i mac minin?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-03 23:12

Hej, första inlägget här!

Jag vill köpa en ny mac och eftersom mac pro:n är för dyr, iMacens grafikkort inte går att byta så faller då mina tankar på mac minin. Jag har inte hittat någon info om ifall det går att byta grafikkort på dessa, någon här som kan förklara lite?
Det jag kommer använda datorn till är att spela om det är till hjälp.

Nej. Grafiken är Intels GMA950, vilket är så kallad integrerad grafik. Vore inte lätt att få in ett normalt grafikkort, om ens ett MXM-kort i den lilla lådan. Mac minin i sitt nuvarande format kommer aldrig att få annat än integrerad grafik.

Kort sagt: Inte skuggan av en chans.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-04 00:37

Vill du ha en mac där du kan byta komponenter i och samtidigt kosta hälften av vad en Mac Pro gör. Köp en begagnad Powermac G5.

Dock vet jag inte hur spelmarknaden ser ut till PowerPC. Kan tänka mig att många nyare spel inte tillverkas till dessa inom kort.

välkommen

Det finns inget grafikkort att byta i mac mini. Så det kan bli aningen svårt.
Det som finns är en inbyggd grafikkrets som inte är mycket att ha igentligen.

Jepp, det korta svaret är att det går inte att byta helt enkelt. Vill du ha en bra och billig dator för att surfa, lyssna på musik, bränna skivor, redigera familjefilmer ibland, etc så är Mac Mini dock ett attraktivt val. Men att spela med den kan du glömma direkt. Då får du iaf köpa en iMac. Den klarar en hel del, men seriös gaming hittas inte hos Mac. Då är det tyvärr PC som gäller.

1
Bevaka tråden