Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSync "kommer ihåg" borttagna kalendrar - och kan inte synka

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Har varit mac-användare sedan fem tusen år tillbaks, och har sedan .Mac kom ut (när det var "gratis livet ut", någon som minns?) använt .Mac. Men, mitt problem är att en massa gamla kalendrar som jag gjort i iCal ligger kvar i iSync. De är borta i iCal, så nu vet jag inte vad jag skall göra.

Problemet är nämligen att detta påverkar iSyncs förmåga att synka med min telefon (en Ericsson 750i, figurerar på bilden som "Darth"). Ändringar i iCal sparas på telefonen, men ändrar gjorda på telefonen sparas inte i iCal.

Är det någon som vet hur jag en gång för alla skall ta bort dessa gamla, egentligen borttagna, kalendrar?

Det jag försökt med är:
1) Spotlighta/söka på allting med "ical" i namnet, tagit bort det.
2) Uppgradera till Leopard
3) Spotlighta/söka efter allting med "sync" eller "isync" i namnet och tagit bort det.
4) Rensa ".Mac" genom att säga åt Systeminställningar->.Mac->Synkronisering->Avancerat->Återställ synkroniseringsdata att ersätta innehållet på .Mac med min nuvarande iCal (som alltså _inte_ har de borttagna kalendrarna).

Någon som vet? Det trixiga är alltså att jag inte vet om problemet ligger i .Mac eller i någon lokal, gömd fil på hårddisken. Jag skulle gärna rensa ut hela iCal och börja om, om jag bara visste hur man skulle gå tillväga.

Hej på er!

/ Andreas H

När jag skulle hjälpa en person med konstiga synkproblem i iCal så löste vi det genom att ta bort alla .plist-filer som ligger i iCals inställningsmapp:

~/Library/Application Support/iCal/

(Se till att iCal inte är igång när det görs. Och ta backup på filerna förstås, eller flytta dom tillfällit till t.ex. skrivbordet.)

Hej!

Bra tips! Jag gjorde så, fast under Tiger när detta strul började. Men jag skall prova igen nu under Leopard och se om det fungerar. Återkommer med status.

Tack för hjälpen!

__________EDIT_________

OK, nu har jag testat, och det är fortfarande så att de gamla konstiga kalendrarna dyker upp i iSync men inte i iCal.
(Märkligt nog verkar varken iSync eller iCal ha "upptäckt" att alla plist-filerna är borta. Fungerar fortfarande hur fint som helst - hur viktiga är de egentligen? )

Tack i alla fall! Jag håller tummarna att någon annan kommer på en finfin lösning!

/ Andreas

Senast redigerat 2008-01-03 23:06

Tråkigt att det inte hjälpte, kanske är det annorlunda upplagt under Leopard? Kör fortfarande Tiger själv, så jag har inte full koll på den biten.

Hade själv samma problem, men det löste sig när senaste uppdateringen av leopard kom.

Ursprungligen av PowerAxl:

Hade själv samma problem, men det löste sig när senaste uppdateringen av leopard kom.

Typsikt osis alltså, att det inte gick lika smidigt för mig... nåväl, kanske dags att göra en Windows förr eller senare ändå (installera om systemet).

Hej!

/ Andreas

1
Bevaka tråden