Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SE w800i som BT-modem: var är flaskhalsen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-02 19:16

hej hallå,

jag brukar koppla upp min macbook via min sony ericsson w800i för att kolla mail, etc. själva surfandet går rätt segt, så jag funderar - är det i bluetoothen detta begränsas eller är det i telefonens modem? skulle man tjäna på att koppla upp med kabel? några erfarenheter?

(kan tillägga att datatrafik-tjänsten på tele2 är sjukt prisvärd. första gigabyten varje månad betalar man bara 39 kronor för!)

/peder

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-01-02 21:00

Din mobil har troligen bluetooth 2.0 (edr) och då får du väl ca 2Mbps. Din 3G-anslutning är troligen endast på 384kbps. Kör du turbo-3G är det en annan sak, men det har jag aldrig kört.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-03 00:25

det är få mobiler som klarar att köra turbo 3g. nokia har flest modeller, och det kommer säkert fler. Dock som frazze säger är sjävla mobilen och dess 3g uppkoppling det som är flaskhalsen.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-03 21:15

har kört lite tester och lyckas bara föra över filer från telefonen typ 50kbps. så w880i har inte nog inte bluetooth 2.0. jaja. tack ändå för hjälpen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-03 21:23

jodå. w880 har blåtand 2.0. alla nya SE telefoner har det. 50kbps är en ganska normal hastighet. Låg på 50-80 med min k810.

Jag använde även min w880 som modem med telenor när jag åkte buss ibland och det gick fin fit. Inte bredband direkt. Men kollade mailen och nyheter dög det åt!

1
Bevaka tråden