Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dassiga färger i Vuescan!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en rätt gammal Canon CanoScan N656U scanner som jag köpte till min gamla 7600 och den funkade finfint i OS 9. Eftersom de medföljande scanningsprogrammen inte funkar i OSX så köpte jag VueScan häromdan och installerade på min MacBook.

Scanningen funkar iof som den ska men färgåtergivningen är inte bra alls. Hur jag än pillar med färginställningarna i VueScan så blir färgerna "dassiga" och "bleka". Jag vet att det är många som använder VueScan med bra resultat. (Dokumentationen som följer med programmet är tyvärr inte till mycket hjälp). Vad har jag missat?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-12-03 14:14

Jag har samma problem som Albert S med färgerna. Köpte VueScan förra året och har använt det till och från med min CanoScan N656U. Är ändå nöjd.
Till ett annat problem. När jag vill skanna flera sidor i rad så kan jag ställa in "continous" och så matar den på sida efter sida. Fast saken är den att programvaran skannar sidan två gånger, vilket gör att det tar dubbelt så lång tid att beta av min hög med papper jag har här bredvid mig. Första skanningen verkar vara preview, andra själva filen. Men kan den inte göra previewen och filen på samma svep? Måste den köra två gånger?

Tacksam för svar!

1
Bevaka tråden