Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm på iMac 20"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iMac 20" 2.4ghz som jag ska koppla till en lcd-tv. Men jag får inte rätt med det. Datorn kopplar jag till tvn via en mini-DVI som går över till VGA. VGAn går sen in i tvn. Inget märkvärdigt där.
Men, hur får jag min skärm i iMacen till att stänga av sig så enbart tvn används? Hur får jag den att klona sig så att båda är igång och visar skrivbordet?
Det enda jag får till att fungera är att utöka skrivbordet. Men det vill jag inte. Vill kunna använda skärmen på tvn utan att skärmen på iMacen är igång. Sen ibland vill jag klona skärmen så båda skärmarna är igång och visar samma sak.
Någon som vet hur man ställer in det? Har Mac OS och Windows Vista på datorn.

Tack på förhand!

funkar det gå in på systeminställningar/bildskärm/uppställning sen bör det gå att trycka på bildskärmsdubblering.

jag har också en 20" 2.4 ghz med dvi till vga kabel. dock kör jag med utökat skrivbord då jag vill kunna använda båda skärmarna och dra över ett bildspel på tvn tex medans jag kanske surfar på datorskärmen.

btw, i bildskärmsdubblering så funkar det, men min datorskärm får dålig upplösning. så tänk på det ifall du också får dålig upplösning på din datorskärm.

Bildskärmsdubbleringen gick bra även utökningen av skrivbordet...men hur stänger jag nu av utökningen av skrivbordet och hur får jag min lcd-tv till att vara den primära skärmen?
Vill att skärmen på iMacen ska vara avstängd när jag tittar på film på lcd-tvn eller använder den som datorskärm.

Tacksam för hjälp!

det vill jag med veta. någon som har en lösning?

1
Bevaka tråden