Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver snabb hårddisk med FW 800

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-03 09:12

hej hej

behöver en hårddisk....och blev sjukt sugen på iomegas tbdisk som det annonseras om här på forumet.
jag behöver en disk med ett jämt flöde...firewire 800...så det ska gå fort fort fort...men när jag kollade in iomega diskarna så behövde de os X 10.01 eller uppåt..och jag har 3.9 på g5:n..eftersom allting funkar bra..och då ser jag ingen anledning att uppdatera operativsystemet.

men när jag skulle ringa applestore och få lite svar så blev jag kopplad till någon engelsktalande säljare..som kopplade bort mig när jag började ställa frågor .... >(

så...måste jag ha tiger eller leopard för att diskarna skall funka? finns det någon annan disk som är bra snabb och gärna inte så dyr...? någon som har koll?

tack på förhand
värme

Kan det eventuellt vara så att du missuppfattat vad som stod på sidan?
10.01 låter som 10.1, vilket är första versionen av OSX. Eller så är det 10.4.10 dom menar? Isåfall behöver du Tiger.

Fast efter en snabbkoll på iomegas hemsida så känns det som att det var 10.1 dom menade.

  • Medlem
  • 2008-01-03 09:43

jag kan säkerligen sett fel...kool

då blev den här dagen genast bättre

Kolla på inwarehouse istället, fick just mail om att de har mellandags rea på just dom. Du kommer at tjäna en del Tyvär så ska jag inte ha någon själv just nu...

  • Medlem
  • 2008-01-03 09:54

Fråga här så får du säkert initierade svar.

Jag kan också flytta den här tråden dit.

  • Medlem
  • 2008-01-03 11:35

åhå..tack för alla svar

jag tror jag skall promenera till inwarehouse ändå
men flytta gärna tråden

tack så mycket

  • Medlem
  • 2008-01-03 18:27

Gjort.

  • Medlem
  • 2008-01-07 07:23

jepp det blev en iomega disk..tack för tipset

däremot dödade den ju hela min firewiresetup..men det är ju ett nytt problem att brottas med.

  • Medlem
  • 2008-01-07 20:54

Vad dödade den?

1
Bevaka tråden