Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappar anslutning till trådlöst...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerade i onsdags kväll en trådlös router (dlink dir-635) eftersom jag ville ha trådlöst internet hemma till min Macbook. Första kvällen funkade det hyfsat bra, men nu går det bara utför:(

Airport indikatorn visar hela tiden full mottagning men ändå så laddas inte hemsidor osv.

Om jag sitter och surfar och ska öppna en länk i en ny flik så står den bara och laddar och i status fältet står det "waiting for ..... " eller liknande. Har testat både safari och firefox (BonEcho).

Grejen är att jag har surfat trådlöst innan och aldrig tidigare varit med om detta så det kanske är någon inställning i routern jag missat (helt ny på trådlöst nätverk).

Routern är kopplad till en pc där jag enbart körde snabbguiden...

Väldigt tacksam för hjälp

Jag har exakt samma problem. Märkligt nog började det hela efter att jag installerade en nätverkshårddisk i nätverket. Ser inte hur det skulle kunna hänga ihop..
Trodde först att det var hårddisken som hade nåt fnatt mot routern, så jag tog bort gatewayen i hårddisken. Då upphörde problemen en stund men kom tillbaks lika fort.

Efter att ha läst lite här på forumet provade jag att ta bort airportanslutningen och göra en ny. Detta verkar ha löst problemet med safari, dock går transmission (torrent) upp och ner hela tiden.

Är detta en bugg eller är det något jag gör fel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-28 13:25

Som med alla andra som har liknande problem så låter det mer som om det är DNS inställningar eller eran ISP som har slöa DNS servrar, finns en uppsjö trådar på forumet om detta då det verkar startas en ny tråd varje gång någon har detta problem

tack ska söka runt lite på det och se om jag kan förstå mig på det:)

Sökt och läst på forumet en del nu men jag förstår mig inte på varken DNS eller ISP. Eftersom jag är helt ny på trådlöst (nätverk överhuvud taget egentligen) fattar jag inte mycket alls:(

Kanske borde tillägga att det gäller alla sidor jag går in på. Även adium har problem med att logga in men det bryts inte om jag redan är inloggad.

Skulle bli evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig reda ut detta, blir galen på att det tar en halv evighet att öppna en internet sida.

Nej detta beror inte på ISP eller DNS, då jag endast får problem när jag använder AIRPORT. Det är något annat fel, märkligt att det sker mer konskekvent idag än det gjorde igår också.

samma sak för mig, det funkade felfritt för mig innan när jag körde med sladden. Dock har jag inte haft några problem att surfa trådlöst tidigare, problemen har kommit nu efter jag installerat routern.

Edit:
Hittade en forumtråd på macworld där någon hade exakt samma prblem som jag, till och med med samma router.

Ska testa detta å se om det funkar.

Senast redigerat 2007-12-28 15:34

Har du fått det att fungera med hjälp av tråden du tipsade om?

Är intresserad av lösning eftersom jag också har exakt samma problem. Kör en relativt ny svart MacBook, men har exakt samma inställningar som alltid. Kom detta med 10.5.1 kanske?

Det räcker med att stänga av AirPort och starta det igen så funkar det, men efter nattens vila så lägger det av. (Har kört trådlöst med bärbara datorer i åratal och aldrig haft detta problem tidigare...)

Jag gjorde som i tråden men det funkade en stund och sen började det igen. Satte mig vid PC:n som är kopplad till routern men när jag skulle sätta igång snabbguiden och göra om allt så hittade inte programmet routern så ja loggade in på routern via macbooken och ändrade grejer där, efter att jag nollställt den med knappen på baksidan.

Har gjort en egen profil(?) som jag har när jag e kopplad till mitt trådlösa nåt hemma. där har jag ställt in airport som första handsval.

Nu har jag kanal på auto men jag har ändrat från WEP till WPA. Nu funkar det jättebra, bara tappat anslutning någon gång tror jag.

En liten fråga: Jag har den röda versionen och om man ställer routern på högkant så finns det en knapp uppe på högkanten som börjar blinka blått om man trycker på den (slocknar inte utan att stänga av den). Har inte märkt någon funktion, vet ni?

1
Bevaka tråden