Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows Mobile 5 + OSX = Möjligt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Har en liten firma och levererar varor hem till mina kunder. Har tröttnat på att sitta med utprintade blad från Eniro i knät och försöka läsa namnet på gatuskyltar som knappt syns i grönskan (eller vintermörkret). Alltså dags för en GPS-navigator. Med beslutet kommer önskemålen. Bör kunna synkas med OSX eftersom jag för in mina beställningar och skriver fakturorna på min Powerbook. Ännu bättre om jag skulle kunna ta med mig excel-filen med beställningarna och adresserna (och kundernas telefonnummer) i bilen. Alltså skulle en PDA med GPS vara en möjlighet. Tungsten med GPS finns att köpa. Ännu bättre vore det om telefonen skulle vara integrerad i det hela. Och det är här som MIO A701 kommer in i bilden. En smartphone med ordentlig GPS-navigering och med möjlighet att ta läsa och redigera (förenklade) excel-dokument.

Finns det någon möjlighet att synka denna lur mot min kalender, adressbok och excel-dokument?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-07-12 14:00

Just nu tror jag inte det.
Både missing sync och pocketmac kommer snart med nya versioner som ska ha stöd för det.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-07-14 09:48

Har fåttt min Qtek S200 nu, samt köpt Missing Sync. Fungerar kanon att synca med senaste betan.

Mio A501 funkar med The Missing Sync

Jag köpte Mio A501, efterföljaren till A701, och testade med Missing Sync 4.
Lite annurlund gränssnitt, men funkar fint.
Dock har jag inte lurat ut hur blåtandssynkningen funkar än, kör på med usb så länge.

Om någon lurat ut blåtandsinställningarna berätta gärna.
Det är ju Windows i Mio, och ingen normal macanvändare fattar ju det här med att "skapa" portar funkar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-05 20:10

Har en HCT TyTN med Windows mobile 5 och synkar mycket enkelt via blåtand med MIssing Sync (senaste). Bara att följa anvisningarna.

jag var nyligen med och switchade en helt företag från win till mac. Det vi hade mest problem var just mobilerna. Vi har HTC inom hela företagen så vi fick ta dit en konsult för att göra det smärtfritt.

Personligen har jag SyncMate.

1
Bevaka tråden