Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felaktig visning i Internet Explorer!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-12-31 10:43

Hej!

99.se visas väldigt konstigt i Internet Explorer på flera olika datorer jag testat, alla PC.
Detta "mellanrum" mellan menyn och sidans innehåll visas oavsett om jag är inloggad eller inte och är på samtliga sidor på 99.se

Är det någon inställning som jag gjort fel?

  • Medlem
  • 2007-12-31 10:50

Känt problem som inte har åtgärdats på ett år. Rekommendationen är att köra firefox istället. Ladda ner här: http://www.mozilla.com/firefox/

Skulle stå att sidan Inte är optimerad för IE

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-31 13:19

Skulle fixas heter det, pinsamt när ett av de större forumena inte visas korrekt i den mest använda webläsaren...

Ää, IE följer inte standarder så varför ska man fixa deras problem.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-31 13:30

För att det inte känns speciellt vettigt att forumet ser ut som skit för de 80% av sveriges befolkning som kör IE?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-31 14:13

Kör verkligen 80% av besökarna på 99.se IE?

Det ser bra ut i IE7, som växer stadigt på IE6:s bekostnad. På sikt kommer förhoppningsvis IE6-problemen att växa bort i takt med att folk uppgraderar.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-31 14:20

Nä på 99.se är det inte lika många IE, har för mig jag såg statistik för ett bra tag sen men kommer inte ihåg exakt. Har för mig det var uppåt 50% firefox (eller var det mer?).
Saken är ju den att det är svårt att få någon som kommer hit med IE att ta forumet seriöst. Kör själv firefox, träffar jag på en sida som inte fungerar i FF så återvänder jag inte, och jag gissar att de flesta som kör IE tänker precis så.

Skönt att det inte är problem i IE7 iaf (det var problem med den i början har jag för mig), men det kommer ju att ta lång tid innan alla IE-användare gått över till 7an. Är ju själv 99musikare till största del, och musikdatorer är inget man i allmänhet uppgraderar i onödan så jag tycker då att _lite_ bakåtkompatibilitet vore bra.

Det känns tyvärr mer som en princip eller stolthetsgrej att det inte åtgärdas. Jag hade själv klart mindre besök än vanligt då jag var hemma hos päronen och deras dator med IE. Håller med Arete ovan, funkar inte någon sida för mig i Safari måste det till något alldeles extra för att jag ska orka öppna firefox.

Man kanske ska sätta tillbaka "To cool for IE"-bannern?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-12-31 17:47

Ahh, tack för svar. Får försöka smuggla in FF på datorn på jobbet.

Känns som skit om det inte åtgärdats trots att det varit känt sen länge! Har surfat in på flertalet ställen där det ser ut som i exemplet i ursprungsinlägget. Inte fan kan jag be dem att "uppdatera till Firefox". Dåligt!

Det är ju inte ens den senaste versionen av IE. Man kan inte kräva att det ska fungera i en gammal version av en osedvanligt inkompatibel webbläsare. Särskilt inte som forumet riktar sig specifikt till användare av en plattform som denna webbläsare inte ens kör på.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-31 22:19

Se[BBB]e: Det här är inte 99mac längre, det är 99.se. Plattformsoberoende. Det betyder då i mitt tycke att det ska fungera för de flesta, speciellt den mest använda (om än inte den bästa) webläsaren.

"Det är ju inte ens den senaste versionen av IE. Man kan inte kräva att det ska fungera i en gammal version av en osedvanligt inkompatibel webbläsare. Särskilt inte som forumet riktar sig specifikt till användare av en plattform som denna webbläsare inte ens kör på."

Jo det kan man, om man vill ha flera beökare.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-14 19:34

Nu verkar felet vara löst. Sitter på jobbet och läser 99, ett nöje igen!

Härligt, då kan jag också utnyttja min tid på jobbet bättre!

1
Bevaka tråden