Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker 3D Inredningsprogram el. liknande.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-12-31 15:41

Hej!

Ska inreda min nya lya och skulle behöva nåt program där jag kan lägga in lägenhetens rum i 3D, slänga in vanliga typer av möbler, ändra färg och mönster på dessa, samt färg på tapeter osv. Tror det finns något / några sådana till PC, men finns det något till mac? Gärna UB.

Och...nämn inte Sims 2, snälla *ler*

/Fredrik

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-12-31 15:54

jag gjorde det med sketchup samt archicad förr.

  • Medlem
  • 2007-12-31 16:23

Ah...ser trevligt ut! Tar hem och testar. Tack för tipset!!

GOTT NYTT!

Fredrik

Skulle väl också säga google sketchup, även om jag inte är så haj på det programmet själv.
Gott nytt år.

  • Medlem
  • 2007-12-31 17:33

har kollat snabbt i båda. Sketchup fattar jag inte så mkt av...men alltså jag gillar Live Interior start. Nån som har en tröttnat på programmet, har en licens som han / hon vill sälja? Progget var väl inte jättedyrt....men bäst att kolla först...

Fredrik

Kolla sweet home 3D, funkar fint att pyssla runt med....... och det är gratis
http://sweethome3d.sourceforge.net/

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-31 19:40

Svårt (i alla fall för mig) att säga något program som fungerar bättre än andra 3D-program i inredningsmiljö.

3DStudioMax har alltid fungerat för mig. Oavsett ändamål.

  • Medlem
  • 2008-01-03 22:19

Har nu testat båda gratisprogrammen och båda ger mig fullständigt *spatt*. Finns det inget mer lättarbetat program...som också är gratis? =P

/Fredrik

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-01-07 18:32

Skechup 6 är väl så enkelt som det kan bli. Iofs är det inte enbart till för att rita upp interiörer. Kolla upp den här länken för mycket bra hjälp: Klick!

  • Medlem
  • 2008-11-21 18:58

sweet home 3d vart ju skitbramåste jag säga! får en att tänka på 3D bilderna de brukar visa i roomservice.

1
Bevaka tråden