Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari v62 har tabs.

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-24 13:40

Ingen stor överraskning men Safari kommer att få tabs och Autocomplete. Läs och se det här över på Think secret

[ 24. februari 2003, 13:42: Meddelandet ändrat av: acke ]

Nä, det känns väl som om Apple lyssnat till en promille av önskemålen kring Safari så borde de fattat att tabbar saknats. Men inte desto mindre är det ju superbt att det verkligen kommer också, man vet aldrig med Apple...

Är det nån som fått det att funka? Inte jag - varken med hjälp av Debugger eller Terminalen. Jag är förvisso rätt rudis på terminalen så det kan bero på det. Är det verkligen så enkelt som att bara skriva:

"% defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1" i Terminalen? Ska %-tecknet ersätta det %-tecken som kommer efter mitt username i Terminalen, eller ska man skriva två %-tecken på raden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-24 13:50

Se till att Safari inte är öppet. Skriv sedan in defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1 och tryck på return.

v62 har också "forms autocomplete" och funkar med SEB om man maskerar den som netscape 6.22 i debug-menyn...

Hrm, har jag hört... *sniff*

/sny

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: acke:
Se till att Safari inte är öppet. Skriv sedan in defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1 och tryck på return.

Tack för snabbt svar. Men ändock: Svordom. Det fungerar inte. Och det känns ju som att det är omöjligt att göra fel.

Det är väl bara att avsluta Terminalen efter att man skrivit det och tryckt på Enter?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Goldbeach:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: acke:
Se till att Safari inte är öppet. Skriv sedan in defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1 och tryck på return.

Tack för snabbt svar. Men ändock: Svordom. Det fungerar inte. Och det känns ju som att det är omöjligt att göra fel.

Det är väl bara att avsluta Terminalen efter att man skrivit det och tryckt på Enter?

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=17776&db=mac

SafariEnhancer fixar detta på ett lättare vis...

/sny

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Goldbeach:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: acke:
Se till att Safari inte är öppet. Skriv sedan in defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1 och tryck på return.

Tack för snabbt svar. Men ändock: Svordom. Det fungerar inte. Och det känns ju som att det är omöjligt att göra fel.

Det är väl bara att avsluta Terminalen efter att man skrivit det och tryckt på Enter?

Har du v62 då?

[quote]citera:Skapades ursprungligen av: Goldbeach:
[QUOTE]Tack för snabbt svar. Men ändock: Svordom. Det fungerar inte. Och det känns ju som att det är omöjligt att göra fel.

Det är väl bara att avsluta Terminalen efter att man skrivit det och tryckt på Enter?

[/quote]Undrar om inte Safari måste ligga i Applicationmappen för att få det att fungera. Om du inte har den där, så prova att flytta den dit.
Har du den redan där, så har jag ingen aning om hur man gör

Jag begriper det inte. Jag har Safari i Applications-mappen och jag laddade just ner den senaste versionen av Safari för säkerhets skull (trots att jag var rätt säker på att jag hade den senaste versionen). MEN det står inte v62 utan v60 i "About Safari". Vad beror det på? Ligger inte v62 på apple.com? Eller står det bara fel i "About Safari"?

Snart törs jag inte fråga längre, all den eventuella respekt ni hade för mig som medlem är snart som bortblåst.

[ 24. februari 2003, 14:14: Meddelandet ändrat av: Goldbeach ]

Den är inte släppt för allmängeten ännu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-24 14:19

Safari v62 har inte släppts officiellt ännu.

Man märker att efterfrågan på tabbar är stor

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-02-24 14:36

Hur kan man leva utan dem?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
Den är inte släppt för allmängeten ännu.

Vilken get är den släppt för då?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Robban:
Hur kan man leva utan dem?

de kan man väl ändå inte?

jag har inte kunnat köra safari av just den anledningen, hur mycke jag än har velat.

Jag längtar tills v.62 släpps!

Edit: moraliserade mitt inlägg en smula.

[ 24. februari 2003, 15:55: Meddelandet ändrat av: Goldbeach ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Goldbeach:
Wunderbar. Nu har jag v62. Och det fungerar som smort med tabbar.

Tack för ert tålamod.

Var hittade du den?
Den som ligger hos Apple är den förra.

Han har antagligen fått tag på den på vägar som inte är speciellt lämpliga att diskutera här...

  • Oregistrerad
  • 2003-02-24 15:46

Jag har aldrig riktigt saknat tabbar, men det kanske var för att jag inte använde dem så mycket i Mozilla/Chimera. Däremot har nyckelringsstöd stått högt upp på min önskelista över Safarifunktioner. Och förståss en "copy image adress to clipboard", men den kanske inte dyker upp nu heller.

Tabbarna är mycket "snabbare" än i Chimera och väldigt mycket snyggare.

Fantastiskt underbart. Bästa webläsaren nu helt klart.

Ciryon

Åhå. Ser man på en diskussion som jag kan stänga.

Jag ber er som diskuterrar här att hålla er till våra regler .

Vi ska inte diskutera betor från Apple när de inte är släppta publikt. Bara så ni vet. Än så länge är det ingen fara men jag håller ett vakande öga här.

Evil Guru has spoken.

Tog bort ett par inlägg i vilka det tipsades om var man kunde ladda hem den interna Safaribetan. Länka och tipsa inte om uppenbara piratkopieringar! Tack /Jon

Får man säga så här då?:

Läs på MacNytt.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-24 18:28

Ryktas att v62 har visst Keychainstöd...

[ 24. februari 2003, 18:28: Meddelandet ändrat av: acke ]

Vem ryktar ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-24 19:21
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: lilledanne:
Vem ryktar ?

Internet, inte jag. Är inte så mycket för att pirata ner betor på betor. Vem vet vad för jobbiga och farliga buggar som den kan innehålla. Den första officiella betan sabbade ju till det rejält för en del.

Citat:

citera: Vi ska inte diskutera betor från Apple när de inte är släppta publikt. Bara så ni vet. Än så länge är det ingen fara men jag håller ett vakande öga här.

Fallerar inte poängen med ett ryktes-forum då kanske Mattias? Om man inte får diskutera kommande produkter från Apple, vad är då meningen med det här forumet?

Sen är det skillnad på om det är ryktessidor eller privatpersoner som skriver om sina beta-tester som de inte borde ha tillgång till. Då förstår jag det hela lite mer. Men så länge ryktena byggs på vad stora ryktessidor skriver borde det inte vara något större problem eller hur?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
Fallerar inte poängen med ett ryktes-forum då kanske Mattias? Om man inte får diskutera kommande produkter från Apple, vad är då meningen med det här forumet?

Sen är det skillnad på om det är ryktessidor eller privatpersoner som skriver om sina beta-tester som de inte borde ha tillgång till. Då förstår jag det hela lite mer. Men så länge ryktena byggs på vad stora ryktessidor skriver borde det inte vara något större problem eller hur?

Ja som jag förstått det så är det ok att skriva om vad andra sajter (som ThinkSecret osv) skriver om när det gäller osläppta programvaror. Men när det börjar bli snack om hur man laddat hem det själv och sånt så går det över gränsen.

Adrian slog huvudet på spiken.
Kan inte säga det bättre själv.

Bevaka tråden