Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

när kommer FCP4 och vad kan den tänkas innehålla???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som hört något om fcp4 och när den kan tänkas komma????

Finns det någon som helst chans till att de har fixat med den i mitt tycke mycket dåliga mediahanteringen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-21 09:43

En tanke bara...

En kombination av Shake & FCP vore ju fint... Varför hoppa mellan olika program? Att kicka After effects vore skönt...

jo visst vore det skönt - men låter dessvärre föga troligt

däremot kan man tänka sig att de utnyttjar tremor eller vad det nu hette, -någon på macsupport sa mig att det antagligen var en av anledningarna till upphandlingen av nothing real bolaget, de hade bra mediahantering sas det, återstår att se.

För det är en av de stora saker som bör göras till fcp 4 att få en klok mediahantering samt bättre ljudnivå mätare och lite annat små fix, som att kunna mappa om keybordet med nya funktioner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-21 13:02

? Utnyttjande av Quartz Extreme (borde kunne ge fantasiska realtids-previews)
? Stöd för långa filnamn
? Nätverksrendering
? Bakgrundsrendering (a la iMovie)
? Stöd för en "renderbox" (dvs en annan maskin i nätverket som i bakgrunden gör renderingen för den maskin man jobbar vid, AVID har bl.a. detta)
? Stabiliare program
? Allmänt mer OSX-anpassad (vissa saker känns lite si och så, snabbare UI m.m.)
? Bättre text-vertyg
? Bättre mediaanter
? Bättre projket/fleranvändarstöd (AVID är kung på detta, även om jag på sätt och vis gillar öppenheten i FCP)
? Bättre exportfunktion (ex "send ref. file to cleaner", mer avancerade komprimeringsmöjligheter i FCP m.m.)
? Stöd för egen keyboardmapping
? Bättre import/export av projekt till ex. AVID, After Effects m.m.
? Export av klipp-logg (finns vällen på sätt och vis redan, men jag är ute efter en "band rapport" om man ex. gör sändningsmastrar)
? Bättre ljudmätare

Hummm... Ja... Det var ju en del saker det... Jag ser gärna att FCP får lite mer funktioner från Shake/AE-hållet, men hoppas att det fortsätter vara ett REDIGERINGSPROGRAM. Å andra sidan kanske Apple satsar på att göra FCP till en AVID|DS konkurent och då krävs lite mer förståss..

1
Bevaka tråden