Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Feedback på design

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-28 09:47

Tjena!

Just gjort en site till en sportklubb. Den är byggd på CMS-systemet Joomla 1.5RC3 och funkar i IE och Safari. Har inte provat FF än. Bifogar en bild på den då sidan ännu inte är online!
Det jag vill veta är om den "andras" professionalism och skidklubb! Om inte, varför?

http://www.johan.kivi.nu/blgealpin.jpg

Peace

// Johan

Senast redigerat 2007-11-28 10:49

Det ser helt klart snyggt och proffsigt ut. Om det andas skidklubb? Naturligtvis gör bilden det, och blomsterexplosionen bakom loggan funkar också i det avseendet. Jag gillar den innehållsfokuserade formgivningen. Om hemsidan i slutändan ska bli riktigt bra hänger ju naturligtvis på innehållet - så allt som stimulerar och underlättar för att åstadkomma ett bra innehåll är av godo.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-29 11:20

Tack för feedback! Jo, innehållet är ju inte riktigt min uppgift. Men ska försöka låsa formen såpass mycket att de inte kan sabba den! Något som jag kämpade med igår var att få den se likadan ut i både IE, FF, Safari och Opera. Det är ju själva fan att browsers läser CSS likadant!! Nu anser jag mig lyckats tillräckligt!

Peace. // Johan

Hej Ardic!
Snyggt i allmänhet, håller med ninjamac i mycket. Enkelt och rent, som webb ska vara. Dock tycker jag att ornamentet känns väldigt omotiverat. Skulle det inte gå att hitta någonting som faktiskt känns alpint?

Första tanken som slår mig är att bannerbilden är lite väl hög. Sen får man en känsla av att det är en färdig mall som anpassats, t ex matchar inte typsnitten i bannerbilden med dom längre ner på sidan. Loggan känns lite underdimensionerad med.

Men nog med neggo-snacket! Överlag ser det riktigt rent och prydligt ut, och med lite småfix (t ex att centrera länkraden under bannern) så kan det bli tokbra.

Lite negativt till att börja med. Håller med om att ornamenten inte riktigt passar in
Men mest har jag emot de smala marginalerna - mer luft till höger och vänster om huvudtexten
Dispostion - inloggning långt ner på sidan? är det så att flertalet ska logga in så ska det högre upp. Samma sak med nyheter - de ska ligga i blickfältet inte i nederkant.

Snygg färgskala och dekorfärger
Snyggt med den lilla vita kanten runt fotot
Som helhet känns det rent och fräscht

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-31 00:35

Yoyo!

tackar för all feedback! Nu e sidan live och ligger på www.borlangealpin.com/newsite.

Ornamenten är borta, men ska in med den sätans logon nånstans. Login ska endast ett fåtal publicister göra så det spelar inte så stor roll om den ligger nere till vänster. Tanken är att det bara ska ligga en kort introtext, sen ska framsidan innehålla ett gäng nyheter!

Sidan ser bra ut i Safari och FF och det enda som jag sett ser kajko ut i IE är att menyraden inte når ända ut till höger. Varför den fucker har jag ingen aning om faktiskt!! :S Någon CSS-ninjah?

Peace // Johan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-31 01:27

Fin sida, gillar den!
Klar förbättring oxå från ursprungslänken överst här.

Kan du inte stoppa in loggan under hem och över senaste nytt? Känns inte som den funkar någonstanns i toppbilden.

Snygg idé med texten längst upp! Dock buggar det lite för mig, länkraden och "innehållskolumnen" sticker ut ovanför kantlinjen. (Safari 3) Något som jag hade prövat bara för att se hur det ser ut/känns är att skippa toningen i överkant på bakgrunden med linjerna. (så det går hela vägen upp)

Jag är inte lika förtjust i namnet högst upp - men det kan beror på toningen av kantlisterna.

I Firefox håller inte högersidan sig inom kantlinjen - se bild

Då förstår jag om inloggningen - kanske ska förtydligas för medlemmar genom rubrik "Skribenter". Tänker mest på att jag skulle bli lite sur (kanske överord) om jag gick till en sida där jag är medlem och finner att man kan logga in och kanske "se mer" men att inte jag fått några uppgifter

1
Bevaka tråden