Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard på PowerPC-Macar, funkar det bra/dåligt?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa Leopard och installera på min Power Mac dual G5:a.

Ni som kör Leopard på PowerPC-Macar: funkar det bra?
Funkar Photoshop CS3, Illustrator CS3, Flash CS3 och After Effects CS3 bra?
Någon som testat om Maya 8.5 fungerar i Leopard?

Hänger ganska mycket på att dessa program fungerar för att jag ska byta upp mig. Annars kommer jag nog göra en clean Tiger install snart.

Så vad säger ni som kan?

Hey!
Jag nedgraderade precis min MBP 2.2 från leopard till tiger. Jag använder mest dom program du nämner förutom maya. PS och Illustrator funkar kanon i leopard, jag får inte typsnitten att funka vettigt alls i flash under leopard, och after effects hänger sig rätt ofta...
det är mina erfarenheter så mitt blygsamma lilla tips är att vänta ett tag till. I alla fall till nästa AE-uppdatering om du använder det mkt.
Tiger känns ju verkligen rock solid, och jag personligen tycker det är trevligt att vara tillbaka.

Ursprungligen av martin wijk:

Hey!
Jag nedgraderade precis min MBP 2.2 från leopard till tiger. Jag använder mest dom program du nämner förutom maya. PS och Illustrator funkar kanon i leopard, jag får inte typsnitten att funka vettigt alls i flash under leopard, och after effects hänger sig rätt ofta...
det är mina erfarenheter så mitt blygsamma lilla tips är att vänta ett tag till. I alla fall till nästa AE-uppdatering om du använder det mkt.
Tiger känns ju verkligen rock solid, och jag personligen tycker det är trevligt att vara tillbaka.

Ok, låter ju inte helt hundra. :/ Du har bara en Intel-Mac så du har inte testat på en PowerPC-Mac?

Ursprungligen av tobiwan:

Ni som kör Leopard på PowerPC-Macar: funkar det bra?

Japp, Leopard funkar bra på PowerPC. Använder inget av de programmen du nämner.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Japp, Leopard funkar bra på PowerPC. Använder inget av de programmen du nämner.

Alright, tack! Inga större buggar då alltså?

Ursprungligen av tobiwan:

Alright, tack! Inga större buggar då alltså?

Inga buggar alls.
Det enda programmet som inte funkar i Leopard, vad jag vet, är Photoshop 7. Har inte märkt av några andra buggar i själva systemet.

rullar på bra här. med CS3 och allt. det enda är camhelvetet

Ursprungligen av Noumenon:

rullar på bra här. med CS3 och allt. det enda är camhelvetet

Vilket Mac kör du då? Funkar inte iSight-kameran i Leopard menar du?

power mac g5. ingen isight, har en quickcam pro 4000

1
Bevaka tråden