Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP! Min dator vill inte starta efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-29 15:34

Hej,

jag updaterade min dator i natt, jag tror med denna combo, Mac OS X 10.4.11 Combo Update, gick och lade mig och när jag vakna så hade datorn laddat ur så jag satte in elen och då var all uppdatering grön och jag skulle enbart starta om.

Men då jag startar om så vill den inte starta, frågetecken i mapp blinkar!!!
Jag safe startra med shift, funkar inte; jag startar på installer disc, funkar inte ( den spottade ut den?!); jag startar från hårddisken med alt., funkar inte!!??:confused:

Genom en annan dator kan jag kontrollera hårddisken som är felfri.

Jag misstänker att startup disken har problem men vet inte vad jag ska göra och är desperat!!

Vet någon vad man kan göra? Har någon varit med om detsamma?
Jag är jättetacksam för all hjälp!

Chloe/Anna

  • Medlem
  • 2007-12-29 16:46

Hej! Tråkigt detta. Man ska aldrig köra viktiga uppdateringar i batteriläge. Risken är stor att hårddisken har pajade katalogfiler, vilket gör att den är permanent sönderskriven.

Men du kan testa att starta om den och samtidigt hålla nere "x"-knappen, den letar då efter en bootbar mac os x-version.

Om detta inte går får du starta din dator i firewire-läge och köra en arkivera/installera med din dators hårddisk som målskiva, och sedan kopiera över det du behöver från de gamla mapparna. Lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-30 18:53

TACK! Detta funkade jättebra, har nu arkiverat/ominstallerat allt via en annan dator och datorn funkar som vanligt!
Gott Nytt År!

1
Bevaka tråden