Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny mighty mouse?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte gå och köpa mig ett av de nya, fina och trådlösa tangentbrädorna. Som grädde på moset tänkte jag även skaffa en trådlös mighty mouse, min fundering är då, borde det inte komma en ny mus snart, en i samma still som de nya brädorna?
Med andra ord skall man köpa eller vänta, den eviga frågan.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-21 11:20

Tror inte det kommer nån ny mus, det är jo samma utforming på musen som följer med nya datorer ihop med det nya tangentbordet.

Köp en mus nu om du vill ha, vill du vänta på en ny, får du nog vänta läääänge.

  • Medlem
  • Rättvik
  • 2007-10-29 19:21

tycker den musen som finns nu är mycket snygg. har en själv (blåtandaren med skroll) och har varit mycket nöjd med den tills alldeles nyligen då det helt plöttsligt inte går att skrolla neråt. alla anda håll funkar, det just det viktigaste hållet som inte funkar så den ska bytas in mot en ny tänkte jag

Ursprungligen av decay:

tycker den musen som finns nu är mycket snygg. har en själv (blåtandaren med skroll) och har varit mycket nöjd med den tills alldeles nyligen då det helt plöttsligt inte går att skrolla neråt. alla anda håll funkar, det just det viktigaste hållet som inte funkar så den ska bytas in mot en ny tänkte jag

Det är ett väldigt vanligt problem med MM att scrollen kan sluta fungera.
Finns säkert en massa trådar om det, både i det här forumet, och andra.
Har du testat att rengöra din scroll? Med nån trasa eller något och liksom
dra scrollen fram och tillbaka, på trasan. Det har hjälpt mig i af.

Fick scroll-problemet efter ungefär en vecka! men det var bara att sitta och scrolla som en idiot en liten stund, så hoppade det igång igen!

Faktum är att Mighty Mouse uppdaterades i samband med de nya borden.

Sidoknapparna, som tidigare har varit grå, är numera vita. Sådeså.

Ursprungligen av ztaafen:

Faktum är att Mighty Mouse uppdaterades i samband med de nya borden.

Sidoknapparna, som tidigare har varit grå, är numera vita. Sådeså.

Där ser man. Det visste jag inte. De har inte uppdaterat det på apple.se än, men de har gjort det på apple.com.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-20 11:50

Jag vet att det är som att svära i kyrkan men ändå...

Jag skulle vilja ha två knappar (nummer två gör samma som två fingrar på touchpaden eller som CTRL + knapp).
Sen har jag inte fullständig kontroll på sidoknapparna om de går att ställa till olika funktioner eller inte men en vill jag köra "Bakåt" med.

Ursprungligen av Trineo:

Jag vet att det är som att svära i kyrkan men ändå...

Jag skulle vilja ha två knappar (nummer två gör samma som två fingrar på touchpaden eller som CTRL + knapp).

Mighty Mouse har två knappar. Plus sidoknapparna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-20 12:09

whooops *blush*

Kan även tillägga att sladden på de nya mäktiga mössen är kortare mot vad de var förut.

MM har vä ändå bara EN knapp!? Men flera sensorer som känner av var du sätter fingret/vilket finger du trycker med!

Ursprungligen av rosen888:

MM har vä ändå bara EN knapp!? Men flera sensorer som känner av var du sätter fingret/vilket finger du trycker med!

Jo, om man ska märka ord, så har den väl bara en knapp. Men den har funktioner som motsvarar både vänster- och högerklick, så i praktiken har den två "knappar".

Det finns ju fler möss än Apples.
Min tröttnade jag på och ligger numera i hyllan, detta eftersom den konstant gror igen och man får sitta och tönta sig med en trasa.

Wacom gör ritbord, otroligt bra saker. Du har en för (förmodligen) resten av ditt liv...
Kensington gör styrkulor (Kensington ExpertMouse Trackball t ex)

Själv har jag en Wacom ritplatta med penna (ibland) och en mus som funkar ihop med plattan (oftast).

Bilden visar "Brorsbarnen" (min brorsas och fruns brors barn) här på besök. Varje gång de är här vill de rita på datorn, det går inte hemma...

De växlar mellan musen och pennan på en sekund.

Senast redigerat 2007-12-30 19:12

de borde göra en mighty mosue som går att plocka isär hyfsat enkelt så man kan rengöra den på några sekunder när scrollen slutar funka. Det verkar ju vara ett problem nästan alla har med sina MM:s.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-12-30 23:23
Ursprungligen av Laseranders:

de borde göra en mighty mosue som går att plocka isär hyfsat enkelt så man kan rengöra den på några sekunder när scrollen slutar funka. Det verkar ju vara ett problem nästan alla har med sina MM:s.

Min Mighty Mouse har pajat ihop totalt.
Förut fungerade scrollern lite halvdåligt men den gick alltid att få igång igen efter lite rengöring. Nu är den bortom all räddning. Den höll 1 år…

1
Bevaka tråden