Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyheter på Apple Expo @ Paris?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Låt oss diskutera rykten kring vad Steve kommer att presentera på Appel Expo. Några revoulutionerande nyheter är kanske inte att vänta, men kan något av följande bli aktuellt?

  • 19" iMac

  • Uppdaterade iMacar

  • Jaguar 10.2.1

  • iChat 2

  • Nya PowerBook

  • Apple Store Europe

I alla fall någon av följande hårdvara borde dyka upp:
Uppdaterad Power Book med 1000Mhz i topp modellen.
Uppdaterade iBooks, med G4.
Uppdaterade Xserve med 1250Mhz i topp modellen.

Någon typ av ny mjukvara är nog inte helt otroligt.
Kanske en iMusic, enklare bantad version av Logic.
Kanske nån ny version av befintliga program.
Helt klart något nytt nyttoprogram/tjänst till .mac, för att höja värdet av tjänsten.

Applestore Europa är nog mycket troligt. Paris ligger bra till.

Att Jobs kommer borde borga för att det kan hända saker. Vad får vi som sagt diskutera här så länge…

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-09-08 00:10

Ryktessiterna har varit ovanligt tysta, dom har ju inte ens spekulerat. Lite märkligt?

Powerbook 1GHz
xServe 1,25 GHz
iCal Public preview
iSync Public preview
-borde komma!

Ett iMovie3 med fullt stöd för andra format än DV har jag drömt om länge, fast jag tror att iMovie3 kommer att släppas med någon Video-MPEG4-digital-device senare i höst/vinter.

iMusic vore kul, men jag tror det också är för tidigt. Kul hade varit en konsument xserve, iServe i form av settopbox, med mp4/mp3stöd
och serverfunktioner. Bara plugga in i TV/stereon så har man hela vardagsrummet med i digitala hubben

  • Oregistrerad
  • 2002-09-08 00:22

Gissar på en Applestore satsning i Europa, med början i Paris. iDisk (.Mac) kommer att få snabbare och bättre åtkomst i Europa. Sedan kommer man kunna beställa pappersbilder i Europa via iPhoto. Något som hittils bara har fungerat i USA. Dessutom så släpps iCal och iSync officiellt. iCal blir bara gratis för dom som köper .Mac?

Powerbooken får blåtand, samt möjligtvis en mindre hastighetsuppgradering. Fast det är väl kanske mindre troligt. Gissar även på iPhone prototyp i sammarbete med Ericsson / Sony. Blåtandsutrustad förståss.

[ 08 September 2002, 03:00: Meddelandet ändrat av: MrT ]

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-09-08 11:03

iCal och iSync definitivt. Skarp version av bägge plus stöd för fler blåtandprylar i iSync. Inte bara T68i.

Jag tror inte på någon mer koppling mot .mac för de två programmen än vad Steve redan har sagt. Har man .mac kan man publicera sina kalendrar där, men man kan också synka mot vilken WebDAV-sörvär som helst.

Kolla in iCals hemsida och iSyncs hemsida.

iChat 2 tror jag inte på, iChat kom ju i och med 10.2

Men som alla andra verkar eniga om.

10.2.1 - kommit ny seed varje vecka ett tag nu.
iCal + iSync skarp
PB Ti - inbyggd bluetooth, 1GHz, nya ATI kretsar, högre skärmupplösning.

O så en outsider

Airport 22/54Mbps...802.11a el 802.11g

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-09-08 22:17

Oroväckande tyst från ryktessiterna, spymac har inte ens bemödat sig att fixa ihop någon ny fejk...

Ingen livesändning heller som det verkar. Visst var det i övermorgon det skulle vara :rolleyes:

# Glöm inte bort Apple Store:n i Bejing! Bättre sent än aldrig...

# iSync och iCal kommer absolut att släppas... Det är tidiga September, och det står på deras sidor att dom ska släppas då.

# Dock så hoppas jag på (åter igen) saker som som kommer att slå oss omkull stolarna

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-09-09 09:07
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iBjorn:
Powerbook 1GHz
xServe 1,25 GHz
iCal Public preview
iSync Public preview
-borde komma!

Det där tycker jag låter som en trovärdig lista. Inte för mycket önsketänkande över det.

Det där med en Xserve som digital hub för hemmet lät ju riktigt trevligt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iBjorn:
Powerbook 1GHz
xServe 1,25 GHz
iCal Public preview
iSync Public preview
-borde komma!

mmm, iCal och iSync kommer nog.
kanske också 10.2.1 uppdatering..

Hoppas personligen på uppdaterade powerbooks och ibooks, men på apple store´n ändrade dom idag precis på den, låter konstigt att dom skulle ändra två gånger på en vecka..
Samtidigt finns det tydligen nån promo rabatt på powerbooken, vet inte om den gäller i sverige också, som slutar i slutet på denna månad (september), skulle vara ett misstag ut ifrån den vinklen att dom skulle komma med ny hårdvara innan den rabatten tog slut, folk skulle nog inte utnjuttja den då.

Tycker att rykterna har florerat vilt (som dom alltid gör upptill expos) kring diverse saker, bla en ny iPod och nytt chip. vilket nog inte är så trovärdigt att det kommer i paris.

Det öppnar väl en apple store i paris, tycker mig minnas att jag sett bilder på den byggnaden??

(öh, och hej förresten..)

Enligt Think Secret så kommer det inte att lanseras någon ny hårdvara.
http://www.thinksecret.com/news/parishardware.html

[ 09 September 2002, 15:49: Meddelandet ändrat av: Chaosstar ]

Till och med SpyMac (som ofta brukar fejka rykten) påstod detta redan igår, dvs att det inte kommer någon hårdvara utan bara mjukvara i form av iCal och iSync. 10.2.1 kommer kanske dagen efter.

Och om nu Think Secret säger det så... (dom brukar ha rätt i fler än nio fall av tio).

Tråkigt om det inte blir någon nya hårdvara eller i alla fall hårdvarauppdateringar.
Iofs kanske vi får se något riktigt imponerande på mjukvaru sidan istället. Man kan ju bara hoppas att det blir något på mässan som känns nytt och imponerande i alla fall.

Macworld skrev lite om det också, om nån vill läsa på svenska.
http://macworld.idg.se/community/nyhet.asp?ID=020909-MW7

Hmm, nog för jag tror på Think Secret, men Martin skriver i en första rapport från mässgolvet att det är väldigt få PBG4 där och nåt om bluetooth... hmm.

Det är väldigt få PowerBooks, men det kommer fler och fler. Jag sitter och tittar på dem just nu... Med Bluetooth kanske de syftar på att Bluetooth fungerar med Mac OS X och ska demonstrera trådlös synkning med iSync. Just nu tyder inget på att någon ny hårdvara kommer lanseras!

Ny mjukvara i form av iSync och kanske iCal kommer. iCal syns visserligen inte till, men det gör iSync (stor banner). Datorerna i Appels monter och på andra ställen kör 10.2 för övrigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-09 17:27

Kan man inte tänka sig att xRaid skeppas?

Den finns ju med bland Martins bilder...

iCal är nu släppt. Filen är på 6,3 megabyte stor.

Jaha var har du hittat den?
Finns inte på Apple iaf..inte på /ical o inte på /swupdates

  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-10 11:32

Endast på iDisk än så länge.. i Software/Apple Software/iCal1.0.dmg

Den finns på din iDisk. Åtminstone fanns den på min. Funkar fin-fint!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-10 11:33

Ta en till på din iDisk, där du finner den.

-Torkel

Oj vilket mervärde för .Mac användare..
Är detta Apples nya giv, släppa ett program på .Mac först.. haha skrattretande (rent spontant).

Hur som helst så vill min iDisk inte mounta på mitt skrivbord.. den kom upp men försvann lika snabbt igen o nu vägrar den o mounta alls..tack tack

Är iCal enda nyheten eller håller keynoten på fortfarande?

  • Oregistrerad
  • 2002-09-10 11:49

För mig funkar det att ladda hem iCal via iDisk. Jag är inte betalande medlem av .mac.

Nu kan man tanka iCal på http://www.apple.com

Det var verkligen ett mervärde o va .Mac användare

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-09-10 11:53

Jag hade ju verkligen hoppats på en ny PowerBook, men det ser ju mörkt ut. AppleStore är fortfarande öppet, och inget har hänt. Vi får hoppas på en smyg uppdatering i oktober som tidigare rykten gjort gällande.

Men en annan sak som jag noterade. Det går inte att välja blåtandsadapter som tillbehör när man bygger en PB. Den finns fortfarande på AppleStore, men inte som direktval när man köper PB. Är det en hint?

BTW, så frontar Apple.com med iCal nu, och den finns som download på Svenska Apple.

[ 10 September 2002, 11:55: Meddelandet ändrat av: hugin ]

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2002-09-10 11:54

Då var en klar..
iSync
10.2.1
kvar då..

O sen lär det ju inte hända så mycket mer..
XServe RAID visas o finns tillgänglig el nått men men..

iSync släpps i slutet av september. Och då först som beta version.

Bevaka tråden