Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spricka i chassit

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eller ja, värre än så egentligen.

En bit av chassit har helt enkelt lossnat som ni ser på bilden. Detta på grund av de två "strecken" som sitter vid skärmen (som ska skydda så att skärmen i sig inte träffar tangentbordet när man stänger skärmen).

Köpte datorn augusti 2006 via Apple Store, men det här måste jag väl kunna få fixat av vilken auktoriserad apple-verkstad som helst? Har inget kvitto kvar på datorn och garantin har gått ut antar jag, men i och med att det här är ett konstruktionsfel måste väl Apple ändå ta någon form av ansvar?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-12-29 23:43

Bara att slänga upp stålarna...

Annan tråd om ämnet: http://www.99.se/ibook-macbook/226393-sprickor-pa-macbook.html

Vilken autoriserad Apple-verkstad som helst kan fixa detta, men har garantin gått ut, vilket den ju har för dig, så är det till att betala för reperationen själv. Tyvärr.

Ursprungligen av ztaafen:

Annan tråd om ämnet: http://www.99.se/ibook-macbook/226393-sprickor-pa-macbook.html

Vilken autoriserad Apple-verkstad som helst kan fixa detta, men har garantin gått ut, vilket den ju har för dig, så är det till att betala för reperationen själv. Tyvärr.

Klantigt av mig att inte söka, sorry.

Läste genom den tråden i alla fall och det verkar som om jag bara kan stövla ner till närmste ställe som reparerar appledatorer och be dom byta ut top caset, utan kvitto.
Vilket låter awesome!

Det där är ett så pass vanligt fel på de tidiga MacBookarna att du nog KAN få det på garanti eller åtminstone åberopa andra årets reklamationsrätt. Vet flera som har fått sådana välkända fel fixade efter garantin gått ut.

Annars borde väl lite välplacerat klister göra den som ny igen?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-12-30 10:53

Min flickväns MacBook har samma problem. Ska kolla om det går att få det åtgärdat efter garantitiden...kanske blir lättare om det nu är ett vanligt problem.

Jag ringde apple idag. Har exakt samma problem. Fick det på garanti utan problem. Köpte min Oktober 2006.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-13 01:34

har oxå fått det problemet, förutom att det har lostnat helt på det stället så det är ett mellanrum nu. Ringde dem för över 1-2 månader sen och dom sa att dom skulle kontakta mig så fort de hade tid men det har de inte gjort. Får väl ta och ringa och klaga på dem igen!

1
Bevaka tråden