Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Nya funktioner och screenshots från iPhone firmware 1.1.3?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Macrumors tipsar om screenshots och nya funktioner som "skall" komma i 1.1.3. Bilderna kommer från GearLive. Huruvida de är sanna är upp till var och en att bedöma, men MacRumors själva tycker det ser någorlunda äkta ut.

http://www.macrumors.com/2007/12/28/iphone-1-1-3-features-and-screenshots/

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

Verkar vettigt. Är mest förvånad över hur mycket nya grejjer de stoppar in i varje 1.1.x-uppdatering. Vad kommer då i 1.2?

Enligt Engadget ska uppdateringen även innehålla möjligheten att ha flersidig startsida, dvs. om man har fler ikoner än som får plats så sprids de på flera sidor. Detta är lär behövas när SDK:n släpps samt om man har många bokmärken.

Ursprungligen av Leftrustle:

Enligt Engadget ska uppdateringen även innehålla möjligheten att ha flersidig startsida, dvs. om man har fler ikoner än som får plats så sprids de på flera sidor. Detta är lär behövas när SDK:n släpps samt om man har många bokmärken.

Vill bara påpeka att detta även nämns på de GearLive-sidor som MacRumors hänvisar till. Jo, det började ju se trångt ut i iPhonen.

Ursprungligen av Capeman:

Vill bara påpeka att detta även nämns på de GearLive-sidor som MacRumors hänvisar till. Jo, det började ju se trångt ut i iPhonen.

Antog det, men den sidan var död när jag testade...

"..We also know that is you used AnySIM to unlock your phone, you can expect the 1.1.3 update to brick it."

Betyder inte det nytt baseband?

Vi får hoppas så iaf

Ursprungligen av Arcticwolf:

"..We also know that is you used AnySIM to unlock your phone, you can expect the 1.1.3 update to brick it."

Betyder inte det nytt baseband?

Vi får hoppas så iaf

Jo, det borde det betyda. Nice!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-30 00:36
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Jo, det borde det betyda. Nice!

Vad betyder det för oss dödliga som inte vet? Inte en 3G iPhone ellerhur då massor med uppdateringar har brickat iPhonen. Eller?

5200! Toblerone!

Ursprungligen av acke:

Vad betyder det för oss dödliga som inte vet? Inte en 3G iPhone ellerhur då massor med uppdateringar har brickat iPhonen. Eller?

5200! Toblerone!

Vad det betyder... Vi kan förenkla processen att uppdatera telefonen till tre delar:

Baseband/bootloader - det som har att görra med radiodelen, och det som måste låsas upp av anySIM eller luras av stealthSIM & Co.

Operativsystemet - springboard, OSX-kärnan, et.c. i telefonen.

Uppdateraren - den som laddas hem, kan innehålla en secpac om den ska uppdatera baseband/bootloader

Våra vänner hackarna vet hur de ska låsa upp baseband/bootloader i 1.1.2, problemet är bara att de behöver komma åt den delen av telefonen på rätt sätt och det går med hjälp av ett secpac. Ett secpac finns i uppdateraren och innehåller instruktioner om hur installeraren (iTunes) ska behandla baseband/bootloader på telefonen.

Men här kommer osäkerheten in, Apple kanske känner för att de inte behöver eller vill uppdatera baseband/bootloader på telefonen och bara röra operativsystemet -- den användarnära programvaran -- i så fall behöver de inte skicka med en secpac i uppdateraren och därmed kan 1.1.2-felefoner fortfarande inte låsara upp.

Men nu verkar det ju som 1.1.3-uppdateringen ändrar något i baseband/bootloader. Det är slutsatsen vi drar eftersom uppdateringen skapar iBricks, något som inte borde hända om uppdateringen bara rörde vid operativsystemet. Visserligen skapar uppdaterade telefoner som inte rört baseband/bootloader låsta och oaktiverade telefoner, men inte mer än så. Därmed: Uppdateraren måste innehålla ett secpac: Goda nyheter!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-30 13:30
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Vad det betyder... Vi kan förenkla processen att uppdatera telefonen till tre delar:

Baseband/bootloader - det som har att görra med radiodelen, och det som måste låsas upp av anySIM eller luras av stealthSIM & Co.

Operativsystemet - springboard, OSX-kärnan, et.c. i telefonen.

Uppdateraren - den som laddas hem, kan innehålla en secpac om den ska uppdatera baseband/bootloader

Våra vänner hackarna vet hur de ska låsa upp baseband/bootloader i 1.1.2, problemet är bara att de behöver komma åt den delen av telefonen på rätt sätt och det går med hjälp av ett secpac. Ett secpac finns i uppdateraren och innehåller instruktioner om hur installeraren (iTunes) ska behandla baseband/bootloader på telefonen.

Men här kommer osäkerheten in, Apple kanske känner för att de inte behöver eller vill uppdatera baseband/bootloader på telefonen och bara röra operativsystemet -- den användarnära programvaran -- i så fall behöver de inte skicka med en secpac i uppdateraren och därmed kan 1.1.2-felefoner fortfarande inte låsara upp.

Men nu verkar det ju som 1.1.3-uppdateringen ändrar något i baseband/bootloader. Det är slutsatsen vi drar eftersom uppdateringen skapar iBricks, något som inte borde hända om uppdateringen bara rörde vid operativsystemet. Visserligen skapar uppdaterade telefoner som inte rört baseband/bootloader låsta och oaktiverade telefoner, men inte mer än så. Därmed: Uppdateraren måste innehålla ett secpac: Goda nyheter!

Tackar tackar för förklaringen!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-12-29 10:58

Det stöds redan idag av springboard.
Jag uppdaterade till 1.1.2 igår och när jag sen fyllde springboarden med program så skapades som väntat en ny sida man kunde gå till. Den funktionaliteten ligger alltså inte i Summerboard utan i vanliga Springboard.

Ursprungligen av bollman:

Det stöds redan idag av springboard.
Jag uppdaterade till 1.1.2 igår och när jag sen fyllde springboarden med program så skapades som väntat en ny sida man kunde gå till. Den funktionaliteten ligger alltså inte i Summerboard utan i vanliga Springboard.

Jovisst kan man göra samma saker och mer om man hackar den. Men om jag vill slippa allt bök och risken att jag får en tegelsten efter en ny uppdatering så blir jag glad när de implementerar riktiga funktioner som "garanterat" fungerar och är kompatibla med de andra funktionerna.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-29 12:59

Finns en snabbare holländsk site här.

När jag läste att det var screenshots tänkte jag genast att de direkt hade lyckats jailbreaka den nya programvaran eller att det var fejk, men nu ser jag att det är fotografier.

Den stora frågan är om den innehåller ett nytt secpak, i så fall kan nog 1.1.2-telefoner börja låsas upp.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2007-12-29 13:32
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-29 23:07

Jag skulle vilja se:
• Notes, to-do, kontakter, ringsignaler och kalender-synkning över Bluetooth
• iChat
• MMS
• Kunna använda den som lagringsenhet
• Bättre inställningar för kameran.
• Kunna ta bort flera mail samtidigt.
• Aktivera videodelen i kameran.
• Kopiera och klistra in överallt.

Då jäklars har vi en riktigt bra telefon.

Här har ni en fin liten video på "home-screen rearrangement."

http://cre.ations.net/blog/post/iphone-113-home-screen-rearrangement-video

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-12-30 22:30

Shit vad jag ser fram emot att kunna installera 1.1.3 på min iPhone nu!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-01 03:39

1.1.3 verkar rätt äkta. MacNN har video från GearLive som visar dom nya funktionerna.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

1.1.3 verkar rätt äkta. MacNN har video från GearLive som visar dom nya funktionerna.

//Rob

Synd bara att han inte visar "About page"....
Han sa dock att han skulle ta Screenshot på det och lägga upp.

Såg att han gjort som han sa: http://www.gearlive.com/gallery/image_med/776/

Men han visade ju inte vilken "Modem firmware, vilket var det man egentligen ville veta.

Senast redigerat 2008-01-01 12:18

Ytterligare rykten - klippa och klistra?

Skulle inte bli förvånad om det dök upp ett nytt program som heter "iTunes Radio" i nya uppdateringen.

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/228394-itunes-radio-snart-till-iphone.html

1
Bevaka tråden