Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dåligt med rykten senaste tiden...

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det var längesedan det var fart på rejäla rykten i macvärlden. Känns lite tomt att inte kunna bygga upp förväntningar som jag är van vid inför apple-händelser.

Är det brist på tillförlitliga källor? Beror det på Apples strängare policy med känslig informaton och flera åtal mot personer inblandade i detta?

Vad tror ni? Vi macintresserade vill väl kunna följa dessa rykten, det är ju stimulerande.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-19 13:57
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
Det var längesedan det var fart på rejäla rykten i macvärlden. Känns lite tomt att inte kunna bygga upp förväntningar som jag är van vid inför apple-händelser.

Är det brist på tillförlitliga källor? Beror det på Apples strängare policy med känslig informaton och flera åtal mot personer inblandade i detta?

Vad tror ni? Vi macintresserade vill väl kunna följa dessa rykten, det är ju stimulerande.

Alldeles säkert beror det på att Apple dragit åt tumskruvarna rejält på dom som läckt. Visst kan det väl vara lite tråkigt men å andra sidan blir det desto roligare om Apple kommer med någon verklig överraskning i januari. Jag tar hellre överraskningen än ryktet.

Senaste ryktet som jag snappat upp är att Steve Jobs håller på att odla tangorabatt, inför Keynoten på MWSF03, det spekuleras för närvarande vilt om detta är sant eller ej

Skämåtsido, Apple har blivit bra duktiga på satt få sina anställda och övriga inblandade i nya projekt att hålla tyst. Ett bevis på detta är ju stämningsansökningen mot stackaren som avslöjade nya PowerMac G4´s design några veckor innan den släpptes på riktigt. Så vi kommer desvärre få se mindre och mindre av verklighetsförankrade rykten i framtiden.

/M

[ 19 December 2002, 14:06: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

"tangorabatt"?

Flyttar tråden till forum för Rykten & Expo eftersom jag antar att det kommer att snackas rykten här.

/c, guru allmänt

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Flyttar tråden till forum för Rykten & Expo eftersom jag antar att det kommer att snackas rykten här.

/c, guru allmänt

Jag letade men var blind och missade det rätta forumet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-19 14:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
"tangorabatt"?

Smal mustasch

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-19 14:40
Citat:

quote: Senaste ryktet som jag snappat upp är att Steve Jobs håller på att odla tangorabatt, inför Keynoten på MWSF03, det spekuleras för närvarande vilt om detta är sant eller ej

Herre min je. Rabatter är bra, men inte tangorabatt!

  • Medlem
  • 2002-12-19 16:50

Man skulle ta mig attan ta och skaffa sig en tangorabatt, men man lär väl se ut som en bilhandlare då...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
Apple har blivit bra duktiga på satt få sina anställda och övriga inblandade i nya projekt att hålla tyst. Ett bevis på detta är ju stämningsansökningen mot stackaren som avslöjade nya PowerMac G4´s design några veckor innan den släpptes på riktigt. Så vi kommer desvärre få se mindre och mindre av verklighetsförankrade rykten i framtiden.
/M

Det är ju inget nytt... macosrumors har vi haft länge.

Men det är sant. Apple har täppt till ordentligt vilket gör att vi kommer få mindre och mindre för tidiga avslöjaden från deras organisation.

Ok, kan lägga till lite "logiska" slutsatser om vad som skall komma.

- jan/feb: Quicktime 6.1 med mer stöd för MPEG4. Eventuellt en nyskriven klient. (b.l.a 3GPP för mobila enheter)

- jan/feb: Sorenson lanserar sin MPEG4 codec

- jan/feb/mars: MSN Explorer släpps på MacOS X tillsammans med Internet Explorer 6

- jan/feb/mars: Office X.2 släpps med fullt stöd för Exchange i Entourage + synk med OS X adressbok

- jan/feb: Apple demar iChat med stöd för video. Codec video: MPEG4 simple profile
Codec ljud: MPEG4 Speech

- mars/maj: Ny Windows Media Player klient.

[ 19 December 2002, 17:50: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

Det vi inte kommer se är en Apple webbläsare.
Det kan jag sätta min hatt på.

Det macosrumors skriver om iChat är ju så skrattretande att man nästan svimmar.

[ 19 December 2002, 17:53: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

Citat:

quote:Smal mustasch

Ah! Då är rallyratt att föredra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-19 17:57

Steve Jobs farsa handlade med begagnade bilar. Kanske hade han en tangorabatt, kanske en riktig rattmuff, vad vet jag?

[ 19 December 2002, 18:01: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-12-19 18:13
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Det macosrumors skriver om iChat är ju så skrattretande att man nästan svimmar.

Har inte merparten av det mosr skrivit varit ganska skrattretande dom senaste åren?

Jag saknar faktist gamla Appleinsider och kanske framförallt gamla macnn´s "Reality" eller vad den hette. Sen var faktiskt gamla o´Gradys Powerpage en riktigt hyfsad skvallersite. Minns ni förresten gamla www.nobeige.com

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iBjorn:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Det macosrumors skriver om iChat är ju så skrattretande att man nästan svimmar.

Har inte merparten av det mosr skrivit varit ganska skrattretande dom senaste åren?

Jag saknar faktist gamla Appleinsider och kanske framförallt gamla macnn´s "Reality" eller vad den hette. Sen var faktiskt gamla o´Gradys Powerpage en riktigt hyfsad skvallersite. Minns ni förresten gamla www.nobeige.com

Du har ju The Naked Mole Rat ...

TNMR

  • Medlem
  • 2002-12-19 20:24

En annan säker(?) nyhet den 7:e kommer nog vara en uppdaterad iTunes, med Rendezvouz-stöd och kanske AAC-stöd. "Early 2003" sa väl Jobs sist?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-12-19 21:01

mosr gav oss lite att tänka på idag, undrar om dom läste min kritik i den här tråden, för dagens artikel var ju ganska sansad Ska bli kul att se i Januari om min gamla gissning att nya Macar inte bootar i OS9 pga blåtands tangentbord och mus stämmer

Är det förresten någon som kan konfirmera att nya iBook och Powerbook har någon mysko ljudutgång?

"konfirmera"

Bekräfta menar du?

[ 19 December 2002, 21:10: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-12-19 21:15
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
"konfirmera"

Bekräfta menar du?

f´låt, jag har läst och skrivit alldelens för lite på svenska på sistone, ber om ursäkt för svengelskan...

[ 19 December 2002, 21:18: Meddelandet ändrat av: iBjorn ]

Rätta mig om jag har fel, men det är helt korrekt att skriva "konfirmera".

Jo, fast det är mer kyrkospråk. Konfirmera betyder just "bekräfta"

Men jag tror det mer korrekta i dagligt tal är just bekräfta. Å andra sidan är jag ingen svenskalärare direkt

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
Jo, fast det är mer kyrkospråk. Konfirmera betyder just "bekräfta"

Men jag tror det mer korrekta i dagligt tal är just bekräfta. Å andra sidan är jag ingen svenskalärare direkt

Prova att prata med en militär någongång. De säger konfirmera och aldrig bekräfta av någon anledning.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-12-20 23:44

Konfirmera eller bekräfta, i vilket fall som helst så så skrattade jag gott åt min egen "svengelska" formulering, jmf gärna med engelskans "confirm".

Nåväl, kan någon "bekräfta" att nya iBook och PowerBook har annorlunda ljud-ut kontakter?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-12-21 02:13

Jag skulle vilja ha en "Hardware update" på samma sätt som Software update. Fatta vad juste om man bara tankade ner en ny version av iBooken när den släpps.

det sker väl hela tiden att man plockar upp ord ifrån andra språk...annars hade nog svenskan varit ett relativt ordfattigt språk

ta ord som paraply = mot regn (franska), garderob = gare du robe : station för kläderna - typ

sedan finns det mer fantasifulla: television = television - hm den är svår...så konfirmera torde jag tycka vara okey att använda i sammanhang där betydelsen är "bekräfta" - be kräfta - undra vart det kommer ifrån

nåväl - väldigt lite info inför 7 januari...mer än att det logiskt måste komma en uppdatering på iMac/eMac - men annars? bärbara och powermacs blev ju uppdaterade för inte så länge sedan...

spännande!

Christopher, det heter svensklärare..

Angående 7/1 - iPhone kanske tillkännages...vad det nu måvara..

Vilken diskussion det blev här då, inte vad jag räknat med

Era ordbajsare:

Tangorabatt / Smal mustasch

rallyratt

Konfirmera / Bekräfta / Confirm

Vi kan ju ändra inrikting till svenska språket i detta inlägg. Ett av de ord jag tycket är fulast och inte förstår var det kommer ifrån är: Smörgås

Kollar ni på Värsta språket?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
Ett av de ord jag tycket är fulast och inte förstår var det kommer ifrån är: Smörgås

Om jag minns rätt så kommer det från den tiden då man tjärnade smör. Då kallade man de små klumparna för smörgåsar och sedan hängde det med till frukostbordet och vidare ut i världen.

Citat:

quote:Om jag minns rätt så kommer det från den tiden då man tjärnade smör. Då kallade man de små klumparna för smörgåsar och sedan hängde det med till frukostbordet och vidare ut i världen.

Men varför ”gås”

Bevaka tråden