Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pyttesmå thumbnails...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

mina previews av bilder i finder när jag har läget kolumner är jätte jättesmå! Hur kan man få dem större? de blir bara _aningens_ större när man tittar i thumbnail-läge, men jag vill kunna se dem i kolumn-läge? är det någon inställning jag har missat?

bifogar skärmdumpar...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-28 15:28

Du kan som bäst komma upp i 128x128 från standard 48x48 genom att dra i reglaget för ikonstorlek i inställningarna för Visa (CMD-J). Inställningen sker på mapp-basis.

Ursprungligen av frazze:

Inställningen sker på mapp-basis.

Men det går väl att ändra för alla mappar, som i Tiger? (Har ingen Leopard-dator här så jag kan testa.)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-28 19:35
Ursprungligen av Adrian B:

Men det går väl att ändra för alla mappar, som i Tiger? (Har ingen Leopard-dator här så jag kan testa.)

Självklart. Du klickar då på knappen längts ned "Use as Defaults".

det var tacksamt att höra, men det gäller inte i kolumn-vy..

Tyvärr är Finder ett ganska primitivt visningsprogram med få inställningsmöjligheter. Behöver du ett bättre visingsprogram för bildet så är det bättre att titta på något annat program.

Klarabara, tar du mkt bilder själv du behöver hålla ordning på?

Adobe LightRoom är ett tips, andra håller på Apples Aperture...

De här programmen diskuteras rätt mkt i forumet Digitalfoto

jepp, det gör jag..jag har frågat runt och så..

kom fram till att använda spotlight kommentarer så kan jag söka enkelt på bilderna jag behöver...tycker det är konstigt att tumnaglar är så pyttesmå i finder dock... men spotlight-söker jag och väljer tumnagel-vy så kan jag få dem så stora/små jag vill

)

1
Bevaka tråden