Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fönster som är för 'stora'

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp!
När jag ska spela Football Manager på min MacBook så blir fönstret för stort och en del av spelet syns då inte på skärmen. Har maxupplösning på skärmen och man kan inte skala av spelfönstret!
Skulle verkligen uppskatta lite hjälp

kan du inte ställa in det i spelet?
Settings / Screen / ....

(Ingen spelare men...)

Nej, inte vad jag kan se. Tycker att jag har finkammat hela inställningsmenyn på spelet, jäkligt udda alltså :/. Alternativet är att jag har helskärm på men man tycker att man borde kunna skala ner fönstret på ngt sätt, man kan bara förminska det i sidled.

Spel följer nog sällan "Apple Guidelines for Interface" eller vad det nu kan heta.

KOlla på tillverkarens hemsida, kanake har de något forum där man kan få tips/råd, kanske finns det ngn patch att ladda ner etc.

om du har högsta upplösningen ska du kanske testa mindre upplösning som inställning då den kanske tror att det är en större skärm pga inställningarna. Hoppas det hjälper.

Ska kolla forum osv!
När jag sänker upplösningen så ser man ännu mindre utav spelet

okej, sjukt retarderat ^

Det är störigt ja. Har man det i "ej fullskärm"-läget och maximerar ser man nääästan allt. Men inte hela botten....

Ingen som har hittat en lösning på detta? För när jag kör fullskärm så blir det två svarta spalter på sidan om spelet.. Störigt när man skall hoppa över till exempelvis Safari.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2008-06-27 22:56
Ursprungligen av oliverwide:

Ingen som har hittat en lösning på detta? För när jag kör fullskärm så blir det två svarta spalter på sidan om spelet.. Störigt när man skall hoppa över till exempelvis Safari.

Anledningen till att det blir två svarta spalter på sidorna beror väl antagligen på att spelet är anpassat för 5:4 eller 4:3 och macbooken kör 16:10. Samma sak händer om du kör ett 4:3-klipp i t.ex quicktime.

Men det är störigt att man i Windows kan ställa in vilken storlek man vill ha som default på fönstret. Kan man inte det på mac? Det är riktigt irriterande att spelfönstret hamnar nedanför (och bakom) docken när man väljer att inte ha det i fullskärm (för att få wideformat).

Jag har löst det genom att ha en docka som "försvinner". Men det vill jag egentligen inte ha..

1
Bevaka tråden