Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.mkv Codec till QuickTime ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon som har koll på codec till QT som spelar .mkv filmer?

Is it a train? is it an RSS feed? No, it is Perian! Till din räddning!

VLC kan spela dessa Matroska-filer- testa om du vill.

http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html

Mest nytta tror jag att du får ut av Perian:

http://perian.org/

Perian enables QuickTime application support for additional Media Types:
AVI, FLV, and MKV file formats
MS-MPEG4 v1 & v2, DivX, 3ivX, H.264, FLV1, FSV1, VP6, H263I, VP3, HuffYUV, FFVHuff, MPEG1 & MPEG2 Video, Fraps, Windows Media Audio v1 & v2, Flash ADPCM, Xiph Vorbis (in Matroska), MPEG Layer II Audio
AVI support for: AAC, AC3 Audio, H.264, MPEG4, and VBR MP3
Subtitle support for SSA and SRT

Funkar undertexter i FrontRow med .mkv nu, eller blir det svart som tidigare?

Tack för svaren men jag är på jakt efter en lösning för att spela .mkv filer på min ATV, Perian löser inte detta.
Det är inga problem att spela dessa filmer på burken med tex VLC, gör jag det med QT så får jag ljudstörningar trots A52.

Ursprungligen av Wennerholmen:

Tack för svaren men jag är på jakt efter en lösning för att spela .mkv filer på min ATV, Perian löser inte detta.

Aha, det framgick inte av ditt första inlägg. Har du läst tråden Spela VIDEO_TS på din Apple TV?

Ursprungligen av Wennerholmen:

Det är inga problem att spela dessa filmer på burken med tex VLC, gör jag det med QT så får jag ljudstörningar trots A52.

Vänta till hela filmen laddats in i QuickTime.

Tack Niklas!

Nu har jag lagt in följande codec i ATV utan att få bilden att fungera; avc1, perian, x264. Det som stör mig mest är att ljudet fungerar strålande i ATV men bilden fungerar inte då jag spelar upp .mkv filmer. Via QT i burken fungerar det utmärkt att spela .mkv filmer. Kan det vara så att jag har missat något

1
Bevaka tråden