Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur byter jag till Thailändska i datorn?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-27 11:57

Hej
Jag har donerat min gamla PowerBook till en Thailändsk kompis men nu går det inte att ställa in språket till Thai längre. Vi testade tidigare och då blev det Thailändska i systemet och prog mm, sen formaterade jag om burken och installerade Mac OS X från scratch för att rensa burken, men då går det inte att få Thailändska språket längre
Det finns dock att välja i menyn under "Internationellt" i systeminställningar, dock ej förikryssat så man får scrolla ned en bit. Då jag drar det överst i listan så blir det Thai i rullgardinsmenyerna i det fönstret men trots utloggning och omstarter så blir det iaf engelska i burken (som är valt som 2a språk). Thai-typsnitten har installerats så jag tror inte att felet ligger där. Kan någon tipsa hur jag ska lösa detta??
Tack
//Tina

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-28 00:42

Är du säker på att du installerade språket när du installerade om? Står språket i listan under Internationellt i Systeminställningar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-28 01:35

Det går inte att välja Thailändska då man installerar, men däremot finns det - plus en väldans massa andra språk - i listan då man klickar på knappen "Redigera lista". De språk som redan är ikryssade är de man kan välja vid installation. Har iofs märkt att jag får fram Thai tecknen då man är ute och surfar (tex Hotmail.com) - (efter att ha kryssat för Thai och dragit det till överst i listan) men inte i datorns system och alla programmenyer osv. Det kanske är så att man behöver en Mac OS X System CD med asiatiska språk att installera ifrån?? Har faktiskt ingen susning om hur jag fått in Thai i burken tidigare, kanske via någon uppgradering genom årens lopp...? Mycket irriterande iaf! Tar gärna emot fler tips och glada funderingar

1
Bevaka tråden