Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Elgiganten säljer Macar igen

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-12-19 01:44

Hittade inget tips om det så här kommer det. Var på Elgiganten i Norrköping idag och såg att de har skapat en Mac-avdelning som Media Markt och ställt upp bl.a. iMac, Mac mini och MacBook. Det finns på deras hemsida också. Sist de sålde Macar var typ 1996 när jag skulle köpa och såg några LC 630 där.

Onoff har tydligen börjat dom med tjohoo. typ.

Ursprungligen av elinpelin:

Onoff har tydligen börjat dom med tjohoo. typ.

Dom försöker sälja gamla macbooks till nypris. (gma 950 är gamla modellen.)

Tur att dom inte försöker sälja 2.8:or För det verkar vara omöjligt i Sverige

Jo då elgiganten har sålt dom ett tag här i sthlm och onoff har med börjar

Det var värst. Här i Linköping har Elefanten aldrig sålt Macar. PåAv gjorde det i början. Siba och City/Påver brukade ha några gamla iMacar stående i något hörn, med ett par år gamla priser och som inte gick att få igång, men de försvann helt för några år sedan och man saknade dem inte.

Undantaget är PC City som har en fin och snygg Mac-avdelning med fräscha maskiner, så det är dit man går, både för Macar och kringutrusningen.

Vågar man hoppas på en liten ljusning?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-19 14:26
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Vågar man hoppas på en liten ljusning?

Till skillnad från det kompakta mörker som vi Mac-ägare levt i tidigare då, eller?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-12-19 14:46

Tror ni det håller i sig då om de inte får ngt sålt med höga priser och personal som inte vet så mycket om det de säljer?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-19 14:50
Ursprungligen av iggy:

Tror ni det håller i sig då om de inte får ngt sålt med höga priser och personal som inte vet så mycket om det de säljer?

Jag delar din tveksamhet på detta område. Jag tror att Macar kommer att sälja ganska dåligt hos de hemelektronikkedjor som präglas av, just som du säger, säljare utan förståelse för produkten. Dock gör det ju att Macen syns i "vanliga" butiker, vilket PR-mässigt är bra för produkten, i människors ögon.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-12-19 14:51

Jag tror faktiskt inte att det håller i sig. Men vad vet jag, Apple är väl ändå på frammarsch även här i Sverige.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-19 16:00

För 5 år sen så hade jag jublat över detta, äntligen får svenska folket upp ögonen för Apple prylar. Men det kommer aldrig gå bra, och de kommer eventuellt ta bort alla burkar, mest p.g.a, som nån nämnde, okunnig personal och ett obefintligt intresse för att utveckla den verksamheten.

Jag tror på applebutiker som våra härliga återförsäljare öppnar på fler och fler ställen, oftast centralt dessutom! Där har man kunnig personal, schysta butiker och ett genuint intresse av att sälja Apple produkter.

De stora drakarna försöker bara att rida på vågen tror jag, och hoppas innerligt att det går bra, men tror inte det.*

* Media Markt verkar göra det på rätt sätt dock, så där tror jag kan det hända nåt...

mvh
b0bben

1
Bevaka tråden