Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop hittar inte skannern

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Enligt hjälpmenyn i Photoshop Elements ska man kunna gå in på inställningar och sedan Skanner för att markera skannerns namn. Men jag hittar inte någon Skanner i inställningsmenyn på vare sig Photoshop CS3, Photoshop 3 eller 4. Jag får alltså inte i gång min skanner i den nya iMacen, i den gamla ramlade det in av sig självt,

Göran

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-12-26 14:00

Kolla plug-ins för respektive program om "pluggen" för din scanner ligger där.

Nej, där finns inget

Nej, där finns inget.

Men borde det inte gå att gå in någonstans i Photoshop och välja skanner? Som det verkar i svaret man får på Photoshop-hjälpen? För om jag byter skanner borde det ju gå att rader den gamla?

Ge

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-12-28 19:45

Går nog tyvärr bet på det här problemet. Hoppas att någon annan kan hjälpa dig.

Normalt ligger det en plug-in här:

Hårddisk > Program > Adobe Photoshop > Plug-Ins > Import/Export > Scannerns plug-in

Sedan väljer du:

File > Import > Scannerns namn

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-12-28 21:18

Så här ser det ut i min pluggin-mapp

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-12-28 21:23

Så här ser det ut i Photoshop. Min scanners namn, Epson Perfection, finns alltså inte i plugg-ins mappen. Hur det hela fungerar vet jag inte med scanna från Photoshop går i vilket fall.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-12-29 11:00

Tänk dock på att många Canon-scanners bara har PPC-plugins och då måste du köra PhotoShop genom Rosetta för att pluggen skall funka. Då får du ju dock upp ett felmeddelande när du startar som sägar att den-och-den plug-inen inte startade.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-01 20:17

Kolla om din skanner har ny twain driver. Installerade en Epson skanner för några veckor sen och då var det bara att ladda ner den senaste Epson TWAIN drivern och sen kunde jag skanna direkt från Photoshop.

//Rob

1
Bevaka tråden