Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går LG KU990 (Viewty) att ansluta till mac?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tror jag blir galen, men den annars utmärkta telefonen LG KU990 (aka Viewty) verkar inte gå att ansluta ALLS till min MacBook Pro! När jag koplar in USB-kablen syns den varken på skrivbordet el i Iphoto.

Till saken hör ju att installationsCDn endast kommer som "liten" CD och går inte att få in i macen. Dessutom verkar det bara vara program för PC på den. Själva instruktionsboken innehåller heller inte ngt vettigt.

Ngn som vet mer?

Stefan

  • Medlem
  • City
  • 2007-12-26 13:55

Det är mer en regel än ett undantag att mobiler inte går att ansluta till Macen såvida det inte är Sony Ericsson.
Har sålt ett antal telefoner då man tröttnat på att det aldrig gått att ansluta sin telefon till datorn. :/

Ett tips är för framtiden att du ringer och påpekar detta för LG om du inte får igång det så att dom implementerar stöd i framtiden.

Jag tänkte vara hjälpsam och söka rätt på mjukvaran till dig, tyvärr verkar inte LG intresserade av att hjälpa sin kunder särskilt mycket då det var helt tomt på drivrutiner eller mjukvara till den på deras site. Beklagar.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-26 15:37

Som jag har förstått det stödjer iSync bara protokollet SyncML för att prata med mobiler. Ingen av LGs telefoner har fullt stöd för SyncML...

1) Man synkar bäst via BT, Jag packar inte ens upp kabeln....
(Jag kör musik via iPoden, där kan det ju bli långsamt annars...)

2) det finns en snubbe, Feisar, som har www.feisar.com (om jag inte kommer ihåg fel) som har iSync-plugins för 15:- ungefär. Kolla om han har ngt

3) http://macncell.com/ där finns en sammantställning av mkt programvara, hur färskt det är vill jag låta vara osagt...

1
Bevaka tråden