Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Western Digital Elements Problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj. Fick en Western Digital Elements, 500gb igår av föräldrarna på julafton som jag skull ha för att lägga alla mina foton, videos osv. Tråkigt nog, när jag kopplat in den till pezens usb 2.0 så är det så jäkla segt så att det ska ta ungefär 70 timmar att överföra allt material på hårddisken. Testade överföra 1gb, det tog runt en halvtimme. Någonting måste vara fel här då det inte är acceptabel hastighet.

http://westerndigital.com/en/products/Products.asp?DriveID=333

på hemsidan så står det 480mbit/s vilket duger för mig men 2gb på en timme är inte möjligt.

Har kollat på sidan, den stödjer ej firewire :(.

Enda sättet här att byta hårddisk eller? då den inte är nätverkshårddisk eller något speciellt. Har kollat, har bara disken inkopplad på USB på datorn. Misstänker att 2.0 hubben i datorn är kass. Något tips?

tycker disken passar datorn designmässigt men den låter som fasen xD

EDIT: Kom på att säga att datorn har windows xp och ska ha hårddisken för att mina föräldrar fått min gamla pc och där ligger alla mina 140gig filer och vill nå dem på min mac. Hårddisken är även fat32 då jag vill kunna spara filer med den på macen också.
Tack så länge. MVH:Pierre

Senast redigerat 2007-12-25 14:08

UPDATE!
Har testat hårddisken nu. När jag kopplar in den till iMacen så går hastigheterna bra. Men när jag nu kopplar in den till xp pcn när windows är bootat så slöar datorn ner för typ 5 minuter och sen så kommer hårddisken upp och datorn går använda. Den säger att jag får snabbare hastighet av en usb 2.0 port, som den dock är inkopplad i. När jag testade koppla in den innan jag startar datorn så crashar datorn typ på "windows startas" meddelandet.

WTH asså, detta irreterar röfven av mig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-25 15:29

Har en likadan, det mesta av ljudet består av vibrationer i underlaget. Ett hett tips för att bli av med det är att ställa den på nåt mjukt.

Angående hastighetsproblemen i Windows låter det som att den är kopplad till ett USB 1.1-jack. Har du provat runt med olika uttag på datorn?

Aha okej, ska testa det.

Ang, usb 2.0 såhar jag testat 3 olika portar. inget hjälper! datorn är ju 18 mån gammal och 2.0 har funkat innan så vet ej vad som kan vara problemet. Letat efter 2.0 drivisar till den , ej hittar nått

hmm okej, nu blev man lite irreterad. igår bestämde man sig för att göra ett hemnätverk istället för att skicka filerna till macen och macen till hdd'n. dock gick det ej som jag ville och ja satt 3 timmar igår och konfigurerade men inget funkade. förm routern som klyddar. konstigt nog funkar dock pcn och min xbox 360 perfekt. riktigt skumt detta :/
någon som vet någon speciell guide för att göra hemnätverk just xp till leopard så jag kan flytta mina 150gig filer :D?

1
Bevaka tråden