Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes blandar olika plattor

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett antal plattor med samma albumnamn fast som ändå är helt olika; olika artister, annan sorts musik m.m. Bl.a. ett par "Greatest Hits" plattor. Men det verkar som om iTunes inte märker denna skillnad, så när jag har iTunes inställt på att blanda album vid uppspelning så kör den först en låt från kanske Totos Greatest Hits och sen en låt från ZZ Tops Greatest Hits och sen tillbaks till Toto igen osv.
Är det bara iTunes som är dåligt och vänta på att Apple kanske nån gång fixar eller är det nån bugg hos mig eller kan man på nått hemligt sätt ordna upp det här?

Markera de filer som tillhör samma samlingsplatta -> visa info -> kryssa i "del av samling"

/ D

Där ser man, har alltid undrat vad den knappen var till för.
Dessvärre gjorde det ingen som helst skillnad

Tyvärr ser ju inte iTunes skillnad på olika album med samma namn. För att komma runt detta brukar jag sätta artistnamnet bakom albumnamn inom parentes:
Greatest Hits (Eurythmics)
Greatest Hits (Imperiet)

Då är det rent tekniskt för iTunes olika album... Idiotiskt, men sant.

Det är sant...heter alla dina album Greatest Hits blir det ju svårt att särskilja, låter som lappalainens metod är rätt väg att gå....tillsammans med "del av samling" företrädesvis...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-26 12:26

Men varför kryssa i "del av samling" när det _inte_ är en samlingsskiva? En samlingsskiva är ju en skiva med olika artister samlade på en skiva, medan en greatest hits-skiva är av samma artist.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-26 12:27

Finns det förresten inte något smartare sätt idag, än att lägga till [artistnamn] efter ex vis Greatest Hits? Det har ju ändå gått 1½ år sedan den här tråden uppdaterades...

Ursprungligen av Niels:

Finns det förresten inte något smartare sätt idag, än att lägga till [artistnamn] efter ex vis Greatest Hits? Det har ju ändå gått 1½ år sedan den här tråden uppdaterades...

Det finns ett sätt som fungerar för mig, kolla bilden.

Får detta fel i min iPod. Har två skivor som heter Chapter V. Den ena är Hammerfall och den andra artisten Staind. När jag i iPoden börjar spela upp Hammerfalls skiva finns där 22 låtar. När jag kommer till låt 12 är det Staind. Lite irriterande, men ff ett ilandsproblem. Har ngn en lösning? Annars får jag fortsätta lura själv på det.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Får detta fel i min iPod. Har två skivor som heter Chapter V. Den ena är Hammerfall och den andra artisten Staind. När jag i iPoden börjar spela upp Hammerfalls skiva finns där 22 låtar. När jag kommer till låt 12 är det Staind. Lite irriterande, men ff ett ilandsproblem. Har ngn en lösning? Annars får jag fortsätta lura själv på det.

Jag har skrivit "grupp - greatest hits", detta fungerar för mig.

1
Bevaka tråden