Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tjuvlarm med rörelsesensor

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hedemora
  • 2006-11-22 18:15

Såg en film någonstans föut om ett "tjuvlarm" till Macbooken.
Tro att det använde rörelsesensorn i hårddisken för att se om datorn rörde på sig. Och om någon försökte flytta på datorn så lärt det som att ett billarm gick.

Man låste med fjärrkontrollen...

Någon som vet vad det programmet heter?

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-11-22 18:21
  • Medlem
  • Hedemora
  • 2006-11-22 19:06

Där var det. Tackar tackar.

Det finns ett ännu coolare där isight tar en bild av "rövaren", som försöker sno din dator, och skickar den till din mail.

Därefter skickar den en bild var 5 minut så att du kan lokalisera snubben som sitter och använder din dator. Det hela ska givetvis resultera i att den sista bilden du får till din mail är när du står bakom honom med ett basebollträ!

Vet dock inte vad det heter eller vart du kan hitta det. Försökte leta innan men det fanns inte som freeware.

  • Medlem
  • Hedemora
  • 2006-11-23 13:49
Ursprungligen av zootabletten:

Det finns ett ännu coolare där isight tar en bild av "rövaren", som försöker sno din dator, och skickar den till din mail.

Därefter skickar den en bild var 5 minut så att du kan lokalisera snubben som sitter och använder din dator. Det hela ska givetvis resultera i att den sista bilden du får till din mail är när du står bakom honom med ett basebollträ!

Vet dock inte vad det heter eller vart du kan hitta det. Försökte leta innan men det fanns inte som freeware.

haha, fan vad klockrent.
iAlert tar visseligen bild, men den skickas ju inte

Ursprungligen av emil.s:

haha, fan vad klockrent.
iAlert tar visseligen bild, men den skickas ju inte

Jo min skickar

jag försökte installera den här för Leopard men det verkar inte fungera, någon som vet om det finns något liknande, typ en widget eller så?

  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2007-12-25 20:21

Vet inte om det bara "fungerar" fortfarande i Leopard för mig iom. att jag gjorde en uppgradering, men hursomhelst så går det fortfarande att låsa datorn, men inte låsa upp.

Märkte det för ett tag sedan då det vart ett jäkla tjutande här hemma.

Ursprungligen av klarabara:

jag försökte installera den här för Leopard men det verkar inte fungera, någon som vet om det finns något liknande, typ en widget eller så?

http://www.apple.com/downloads/dashboard/networking_security/locker.html

Simpel widget, men som du styr manuellt, inte via remoten.

jag installerade version .29 eller nåt sånt, senaste och jag kunde inte heller låsa upp den, inte med fjärren i alla fall, bara med att skriva lösenordet... inte lika skoj?

ah ok..synd att inte remoten kommer till användning. borde lära mig hur den kan användas på fler roliga sätt..

Ursprungligen av klarabara:

ah ok..synd att inte remoten kommer till användning. borde lära mig hur den kan användas på fler roliga sätt..

Jag fick inte igång min men det skall tydligen fungera...

http://www.youtube.com/watch?v=KkAtRfA1UXc

jojo..men det där ser ut att vara med tiger...2d docka... leopard var inte särskilt...stabilt?

vill minnas att det hängde sig och ibland inte reagerade på att man tryckte "av det" med remoten...

1
Bevaka tråden