Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem importera klipp från HDD kamera

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har problem med iMovie när jag försöker importera klippen från en JVC GZ-MG505. Jag har senaste versionen av iMovie 08, och kameran sägs vara supported där. Men när jag ansluter kameran till min MacBook och startar iMovie, och iMovie efter en stund öppnar fönstret med miniatyrerna av klippen, så börjar problemen. När jag scrollar ner i listan över klippen hänger sig plötsligt iMovie. Jag blir tvungen att tvångsavsluta iMovie och göra allt igen. Detta händer nästan varje gång, och om jag trots allt lyckas avmarkera alla, markera några klipp jag vill ha, och klicka importera så hänger den sig där. Jag har bara lyckats importera klipp från kameran en gång, resten av mina försök har varit förgäves.
Någon som har någon ide om varför detta händer?

O

har du en hårddisk baserad video kamera .. går det inte att bara ansluta den och sedan dyker den upp som en extern HD på skrivbordet .. och sedan leta upp filmerna på den och kopiera dom till datorns HD och sedan importera dom till iMovie ?

Ursprungligen av Tussen69:

har du en hårddisk baserad video kamera .. går det inte att bara ansluta den och sedan dyker den upp som en extern HD på skrivbordet .. och sedan leta upp filmerna på den och kopiera dom till datorns HD och sedan importera dom till iMovie ?

Jo det går väl antar jag, men man vill ju gärna få det att fungera som det ska - importering direkt genom iMovie... Nu när dom lagt till HDD stöd i nya iMovie 08 och allt.

anledningen till att det inte fungerar kan vara en bugg eller avsaknad av korrekta plugin / drivrutiner för iMovie och din kamera ... att det låser sig låter för mig som att iMovie försöker skriva till kamera enheten av någon anledning samtidigt som den importerar vilket resulterar att systemet hindrar detta och programet crashar ... om du är lite extra dator kunnig så kan du kolla Loggen ... Verktygsprogram -> Systemmedelanden och se vad som händer ..

Har du kollar vilka format iMovie ska klara av, det kan skilja sig. Jag har en Canon HV20 som jag haft en del problem med (har inte försökt på någon månad nu, bygger upp en fin mängd kassetter att gå igenom...) De tips jag fick tidigare var att prova olika format, och om jag inte kommer ihåg fel så var det vissa som fungerade bättre än andra.
Kan vara en idé att kolla upp kanske.

1
Bevaka tråden