Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk valuta felformaterad i Leopard?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja, jag har precis installerat Leopard, och håller på och konfigurerar en faktura i det eminenta programmet Billings 2.5. Men, sedan nya systemet upptäcker jag att vår valuta numera heter "kr 100" istället för "100 kr" vilket blir störigt eftersom billings använder denna information för att föra in vilken valuta man använder (kanske inte så smart men). Det står numera alltså "Att betala: kr 3500" på mina fakturor, och det ser ju riktigt oproffsigt ut.

Nån som har en lösning? Det verkar inte gå att anpassa just valuta-formatet i systeminställningar...

/Linus

Senast redigerat 2007-10-30 21:50

Det verkar onekligen vara en liten översättningsmiss och skönhetsfläck.
Varför kan man inte ändra den? Verkar inte ens finnas någon inställningsfil gömd någonstans.

Dock. Fast även om man väljer Norge (norska (bokmål)) så att pengen hamnar rätt och sen väljer Svensk krona så hamnar det fortfarande fel i Billings.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-24 00:53

Jag har skickat in en bugrapport till apple för en månad sedan ungefär men inte hört något tillbaka

Skickade precis detta nu som feedback
http://www.apple.com/feedback/macosx.html

Ursprungligen av Feedback:

The swedish localization is broken. The long date format is wrong and the currency symbol should be suffixed, not prefixed.

What you did:
måndag, 2007 december 24
kr 1 234,56

What you SHOULD be doing:
måndag 24 december 2007
1 234,56 kr

It should be noted that it was correct in Tiger but has changed in Leopard.

Senast redigerat 2007-12-24 04:09
1
Bevaka tråden