Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SE Mobilen = Fjärrkontroll via Bluetooth

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jonas Salling (som bl a har gjort Ericsson Client) har gjort ett nytt program som heter Sony Ericsson Clicker.

Med det programmet kan du använda din Sony Ericsson telefon som en fjärrkontroll för din Mac.

I den första versionen kommer det att finnas stöd för iTunes och Keynote, samt program som stödjer AppleScript.

Vet inte när programmet kommer, men vill ha nu!

Skärmdump (pdf 88kb)

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-02-18 04:47

Vilken dröm.. har alltid undrat varför det inte varit möjligt på ett enkelt sätt att styra datorn via mobilen..

Har skrivit på exakt samma sak för iTunes men det fungerar lite taskigt. Vill man skriva ett själv kan man att alltid kolla på bluexmms för lite inspiration.

En av dem absoluta fördelarna med SonyEricsson. Det här är förmodligen bara början.

Fjärrkontrol med 10 meters räckvidd är perfekt.

Ciryon

Om någon vill testa en ganska extremt beta version så kan ni ladda ner den här . Det är ganska beta men fungerar, typ.
Fråga gärna om ni har problem (bortsett från att det är fult krånligt dumt osv för det är jag medveten om)

Detta är inte samma program som tråden handlar om men göra samma sak.

[ 18. februari 2003, 11:49: Meddelandet ändrat av: LinusYng ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: LinusYng:
Om någon vill testa en ganska extremt beta version så kan ni ladda ner den här . Det är ganska beta men fungerar, typ.
Fråga gärna om ni har problem (bortsett från att det är fult krånligt dumt osv för det är jag medveten om)

Detta är inte samma program som tråden handlar om men göra samma sak.

Får inte den att öppna devicen. syslog säger:

Feb 18 15:23:08 Oilosse mach_kernel: IOBluetoothRFCOMMConnection::newUserClient

Verkar intressant annars! Jag tittar gärna lite på koden. Har du kollat på rfcomm för linux?

Ciryon

Jag kommer framförallt att uppskatta att ha en fjärr till keynote, tänkte köpa en men sak-letade runt lite och då dök det här programmet upp.

Jasiken vad proffsiga mina tjusiga mina presentationer kommer att bli.

Nu har den första betan kommit ut och Adrian B har lagt in den i filarkivet.

Då var jag inte helt fel ute
Skrev nämligen och requestade ett sådant program för ett tag sedan i Digital/bild/ljud forumet.

http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=8;t=001183#000003

[ 24. februari 2003, 13:14: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

Häftigast i betan är Proximity Sensor. Man kan lägga in att datorn ska utföra ett skript när den får kontakt med mobilen och när den förlorar kontakt. T.ex. att iTunes slår på musiken när man traskar in i rummet och pausar när du lämnar rummet.

Zehr kewl.

[ 24. februari 2003, 13:29: Meddelandet ändrat av: Force9 ]

Wow! Nu har jag testat det med itunes, DVD-player och keynote och gjort ett enkelt applescript för att kolla min mail när jag kommer in i rummet.

Strålande helt enkelt!

Det här programmet lever verkligen upp till Steve Jobs tanke om att programvara ska skapa synergieffekter.

Nu blev min mobil plötsligt verkligen mycket mer än en mobil.

1
Bevaka tråden