Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni som har V-Moda Vibe Duo: vad tycker ni?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-12-23 11:05

Hur upplever ni dem?

Skulle någon kunna ta ett foto på dem, hur hela sladden ser ut? Vill se hur deras knapp ser ut och hur den sitter och så vidare, har inte hittat någon bra bild på internet.

Har du sett mitt reportage för iFun?

Hörlurar: V-MODA Vibe Duo

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-23 15:43

De är riktigt GRYMMA.

jag har ett par svarta till min iPhone, bättre ljud får man leta efter.

Dock är de till salu nu så skicka PM om någon är intresserad av de.

  • Medlem
  • 2007-12-23 18:04

^^ lol

Jag tycker att ljudet inte är bättre än ett par 200kr hörlurar, dock är det grymt skönt med micen. Dock har mina gått sönder

Ursprungligen av JGG:

^^ lol

Jag tycker att ljudet inte är bättre än ett par 200kr hörlurar, dock är det grymt skönt med micen. Dock har mina gått sönder

Hade det inte varit för mic´n så hade dom kostat 200kr med

Har ett par utan mick liggandes på jobbet, använder dock en annan modell till iphonen utan mic och dom låter riktigt bra för att ligga runt 2-300kr

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-12-23 18:35

Har lite beslutsångest, det är ju mycket pengar, och det verkar vara stor skillnad på recensioner runt om. Sen vet jag inte om jag kommer att behöva den knappen så pass mycket, och om man kommer ångra sig att man inte har den.

Den ser rätt tung att gå runt och bära på, jämfört med Iphonelurarnas.

Jag körde med Vibe-lurarna när jag flög fram och tillbaka till USA för någon vecka sedan och det var helskönt att ha på flyget då dom verkligen skärmade av på ett helt annat sätt än t.ex. originallurarna.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-12-23 20:01

ok. Jo, jag kan ju tänka mig att det är en helt annan grej än de medföljande, då de verkligen inte ger det ljudet jag är ute efter. Hur är det att gå runt med Vibesens knapp? den verkar vara mycket större än orginallurarnas, känner man av tyngden? (då den hänger i örat), och behöver man köra med knappen för att hålla kvar lurarna?

funderar på om man kanske skulle försöka löda på mina sony ericssonlurar på orginallurarna. kanske lite väl meck

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-12-23 21:39

Har haft mina i lite drygt en vecka nu. Är väldigt nöjd med dem är min recenssion. Ljudet gör sig bäst på lite högre volym där basregistret är väldigt trevligt.

Många som inte sett dem/prövat dem verkar oroliga över mikrofonstorleken. Den är betydligt större än den pyttelilla originalsaken, men har ni någonsin använt ett par "vanliga" handsfree-lurar så kommer ni känna igen er. De väger ingenting så de kommer inte "tynga ned" lurarna. De är alltså inte större än random-valfri ericsson/nokia headset. De sitter kalasbra och skärmar effektivt av ljudet i omgivningen.

Tycker iFuns artikel rent generellt sammanfattar för- och nackdelarna med lurarna. Personligen tycker jag dom är väl värda de 101 dollaresen som de kostade.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-24 01:10

Mitt enda problem med lurarna är att den förba**ade knappen är stört omöjlig att hitta när man ska svara/byta låt/pausa. Knappen på lurarna som följer med är ju lysande, då man kan trycka hur man vill på hela micken, men här måste man hitta en löljigt liten knapp för att lyckas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-07 22:10
Ursprungligen av wat:

Mitt enda problem med lurarna är att den förba**ade knappen är stört omöjlig att hitta när man ska svara/byta låt/pausa. Knappen på lurarna som följer med är ju lysande, då man kan trycka hur man vill på hela micken, men här måste man hitta en löljigt liten knapp för att lyckas.

Jag satte en liten klick av tvåkomponentlim på knappen.
Hittar den betydligt enklare nu.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-08 01:22
Ursprungligen av Pentry:

Jag satte en liten klick av tvåkomponentlim på knappen.
Hittar den betydligt enklare nu.

Ah, vettigt tips! Kan redan tänka mig att bygga på lite genom att kanske limma fast någonting där, för att få mer grepp liksom. Sweet.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-12-25 19:57

Detta kanske kan vara något ? Griffin SmartTalk

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-01-07 19:27

fick precis mina vmoda vibe due, efter 1minut av tester så är jag hel nöjd! vill man lägga 800-1000kr på ett bra headset så är dessa att rekommendera!

En fråga - ni som har Vibe Duo, känner ni att ljudet från micen blir bättre?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-08 01:25
Ursprungligen av VincentW:

En fråga - ni som har Vibe Duo, känner ni att ljudet från micen blir bättre?

Köpte mina lurar tillsammans med telefonen, så jag har aldrig haft anledning att använda dom som följer med till att tala i. Använder dom bara när jag ska sova, då jag inte vill nöta sönder Vibe-lurarna.

Går det för övrigt att få de medföljande att passa lite bättre på något sätt?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-08 17:35

Jag bytte ut hörlurarna på orginalsladden till de jag fått med min walkmanmobil. funkar uber

1
Bevaka tråden