Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari vs. Mozilla

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(Det här kanske har tagits upp förut men jag har inte lyckats hitta det...)

Hej!
jag är en lycklig switcher som nu har prövat mig fram lite lätt i safari och undrar om man kan få den lika bra som mozilla var på xp? saknar scrapbook, customize google, adblock, flash-block samt drag and drop till gmail...kan man få allt det i safari? isåfall hur?

någon med erfarenhet?

Mycket tacksam för svar!
o go' jul!

Du kan ladda hem Firefox om du vill, det är ju Mozilla som gör Firefox. Firefox fungerar utmärkt på Mac. Det är bättre än Safari på vissa punkter och sämre på andra, men alla dom tillägg du talar om borde finnas.

jag laddar ner FF nu, erkänner villigt att jag inte ens förstår hur jag fixar tillägg till safari..

Ursprungligen av klarabara:

jag laddar ner FF nu, erkänner villigt att jag inte ens förstår hur jag fixar tillägg till safari..

Det finns inte tillägg till Safari på samma sätt. Det finns plugins för t.ex. video osv, sen finns det hack som ändrar Safari på "otillåtet" vis, vilket riskerar att orsaka kraschar nästa gång man uppdaterar Safari. Firefox är däremot gjort för att man ska kunna bygga ut det enkelt och det finns en uppsjö av bra tillägg att installera.

Rekommenderar Camino. Det är Firefox men med ett mycket Macigare utseende. Du får alla dina älskade insticksmoduler och funktioner men i en snyggare förpackning

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Det är Firefox men med ett mycket Macigare utseende.

Inte riktigt sant. Camino bygger på Gecko, renderingsmotorn från Mozilla som Firefox också använder. Camino använder även samma kod för javascript och CSS. Men i övrigt har det inget med Firefox att göra, det är två helt olika program, skrivna på helt olika sätt.

det bidde mozilla trots allt.. lite skönt att ha kvar något man känner igen haha..hittade ett skin till det så det ser inte så illa ut...

1
Bevaka tråden