Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-23 07:37

Hoppar in i din diskussion då jag har ett liknande problem. Jag har en NMT-router som fungerar bra med min iPhone och med en pc. Dock kommer jag inte ut på nätet med min MacBook. Datorn hittar nätverket "D35Broadband" och jag får fram en dialogruta "Nätverket kräver ett WEP-lösenord"
Då jag skriver in lösenordet NMT35 får jag meddelandet "Inkompatibel säkerhet"

Eva, är det ditt nätverk "NMT35"? I så fall har du ju sparat ditt password som du ska fylla i vid WEP. Annars är det troligt att du ser dina grannars nätverk i AirPort-menyn

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-23 08:52

Här finns inga grannar

Vi är i Kittelfjäll för att fira jul och de enda ljus vi kan se är dom från våra stugor, stjärnorna och månen.

Nog kan jag klara mig med att komma ut på nätet med min iPhone men det irriterar väldigt att det fungerar med både sonens och svärsonens pc när det inte funkar med min mac!

"NMT35" är lösenordet. Det är det "ursprungliga" och jag har aldrig brytt mig om att ändra.

Senast redigerat 2007-12-23 09:08
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-23 13:11

Jag har en NMT router som funkar med min MBP, inga problem. Jag startade inte med default-inställningar utan gick direkt och satte upp ett eget wep-lösenord och liknande. Du kan ju prova att ändra inställningar och se om det hjälper.

Andreas

Jag har samma bekymmer, kan inte ansluta till det trådlösa nätet på NMT routern (D-35). Frågade deras support och fick följande svar som jag inte hunnit testa:

Problemet här blir något med att modemet är inställt på WEP ASCII
kod.
Logga in på modemet med kabel och byt krypteringen till WPA-PSK så bör
det fungera efter det.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-23 18:57

Tack, ska testa det efter nyår då jag kommer hem igen.

1
Bevaka tråden