Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera Office 2004 till Intel-version

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-12-23 12:41

Jag har en gammal student-/lärarlicens för office 2004 som funkar med ppc-processor. Kan jag på något sätt uppgradera den till att funka med en ny Macbook Pro?

Den fungerar redan på MacBook Pro då den körs med hjälp av Rosetta. Microsoft har inte släppt eller sagt att de planerar att släppa någon uppdatering till Office 2004 för att stödja x86.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-12-23 12:50

Se där. Hur upplever du/ni att det är att köra word eller excel genom Rosetta?

det funkar. men det är allt annat än snabbt tycker jag. jag har gått över till iWork programmen sedan ett tag...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-12-23 13:45
Ursprungligen av wwwandi:

det funkar. men det är allt annat än snabbt tycker jag.

Att starta programmen tar tid ja. Men sedan är det nog fingrar och hjärna som begränsar hastigheten i användandet. Åtminstone för mig.

Senast redigerat 2007-12-23 15:52
Ursprungligen av wwwandi:

det funkar. men det är allt annat än snabbt tycker jag. jag har gått över till iWork programmen sedan ett tag...

hur är iwork i jämnförelse och hur fungerar det med kompabiliteten mellan office och iwork?

Är det smärtfitt eller stora problem?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-12-23 20:05

Jag riskerar i varje fall inte formaterings- och andra bekymmer genom att använda iWork när jag kommunicerar med en åtm fram till nu monopoliserad MS Officevärld.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-12-23 14:46

Det är hur som helst gratis för mig att testa eftersom jag redan har Office. Tycker iWork ser trevligt ut.

1
Bevaka tråden