Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försvunna typsnitt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hittade ingen tråd om "Fontar"så jag ställer min fråga här. Efter leopardinstallationen, har jag massor av fel, det jag saknar mest är att flera fontar saknas Wingdings 2 och 3,
Zapf Dingbats.
Jag har varit nere i Typsnittboken och rotat, men blir inte hjälpt.

När jag ändå frågar, vill jag också veta hur kan jag enkelt hämta 40-50 Dingbats, Jag gillar dem när jag gör CD-Konvolut.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-23 07:39

Om du sökt på "Fonter" hade det nog gått bättre.

Här kan du hitta en massa gratis typsnitt:
http://www.1001fonts.com/fonts_overview.html?page=1&category_id=6&preview_text=

Konrad tack för hjälpen, skall leta reda på "Fontar för att få reda på varför en del av mina har försvunnit. Det var väldigt mycket Window
God Jul

Annars har du gratis typsnitt till mac här
http://www.dafont.com
Använder du menyerna kan du snabbt se del olika dingbats som finns

Har du installerat en ren Leopard så får du bara med standardtypsnitten.
Hur det är med de andra installationsformerna vet jag inte

Kanske kom dina tidigare dingbats från program du installerat

macwitty, tack för hjälpen. När jag i februari köpte min iMac Tiger så fanns det en del roliga utsirliga figurer (Dingbats) i typerna Wingdings 2 och 3 samt i Zapf Dingbats med vid köpet. Jag tycker att dom borde fortfarande finnas, plus några till efter installationen av Leo, tvärtom, det finns inga alls.

Efter flera ominstallationer av Leo som man blivit rekomenderad i flera trådar att göra, så kvarstår Fontproblemet för mig.

Du nämner ren Leo-installation. Sist så raderade jag och ominstallerade. Hoppas det var rätt.

Då har du nog gjort en ren installation och då har du vad jag förstår bara fått med "standardtypsnitten". Fördelen var att du säkert fick ett mycket stabilare system - nackdelen att det försvann saker som inte tillhör systemet

Jag skulle tro att de extra typsnitt du fick med när du köpte datorn bl a kommer från olika program. Visst fanns det väl några "trial" program?

På TIGER-skivan till min dator finns "Aditional fonts" (system, installation, packages" men jag skulle inte våga installera dem på en Leopard innan någon förstårsigpåare gett klartecken
Men i mappen System - Library - Fonts ligger ZapfDingbats.dfont och det tror jag skulle vara ofarligt att kopiera över till hårddisken och lägga in. I värsta fall får man ta bort den igen!

Du kan ju kolla om leopardskivan har någon "Aditional fonts" som du skulle kunna installera

macwitty, tack snälla, det lät proffsigt och intressant. Skall testa.
God Jul

1
Bevaka tråden