Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spel med handling

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-12-22 03:24

Hejsan,

Jag väljer att skapa en tråd eftersom jag är helt och hållet vilsen i spelvärlden.

Då jag är student, och för tillfället njuter av ledighet, tänkte jag att det kunde vara roligt att sjunka in i ett datorspel. Jag söker därför ett spel med handling, med mystik, med spänning. Något RPG kanske? Ett spel där jag kan uppleva en annan värld, och där den aspekten är mer viktig än att skjuta/fightas. Abstrakt beskrivning, ja, men vill lämna öppet för flera förslag

WoW vill jag inte spela bör jag kanske nämna. Någon som kommer på ett spel att rekommendera?

Tack på förhand!

The Sims!!

Handling, mystik, spänning och framförallt samhälls realism. Hahahaha

Förlåt jag var bara tvungen hehe. Jag har tyvärr inget bra svar på din fråga. Men utan att veta vad jag pratar om skulle jag ta en titt på Myth.

http://www.apple.com/games/articles/2001/12/myth3/

Om du förklarar varför du inte vill spela wow är det bra input till andra förslag.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-12-22 14:18
Ursprungligen av akerstrom:

Om du förklarar varför du inte vill spela wow är det bra input till andra förslag.

Det är så enkelt att jag redan spelat WoW, och vill prova något nytt. Man kan väl annars säga att ett offline-WoW med spännande handling och mystik är det jag är ute efter.

Sitter och kollar upp Myst och Myth just nu. Ge gärna fler förslag om någon kommer på nåt!

Glömde nämna: Max Payne är ett spel jag verkligen njutit av. Just pga handlingen.

Det låter som om Myst är spelet du söker. Det har några år på nacken, men uppfyller annars dina krav.

En annan klassiker som jag verkligen rekommenderar är Heroes of Might and Magic (speciellt trean).