Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisk musrörelse och klickning?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-23 02:45

Hejsan.

Jag letar efter ett program liknande Mouse Machine som finns till windows.

Alltså man ställer in i programmet vilka "koordinator" på skärmen musen ska röra sig till och sen kan man då ställa in om den ska högerklicka eller vänsterklicka osv... så man kan ställa in en hel "cykel" så att säga.

Så när man sen kör igång programet så gör den detta om och om igen tills man stänger av det.

Är det nån som vet nått sånt program till OS X?

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-23 03:10

Jag har själv tittat lite i automator nu faktiskt och har hittat "Se mig utföra" och det fungerar jättebra. Men problemet är att få den att göra så hela tiden. Där finns ju flödet "loopa" men får bara det att fungera 1 gång hur jag än ställer in det.

Har testat lite till och kommit fram till att skapar man 2 likadana arbetsflöden och sen använder funktionen "Kör arbetsflöde" och länkar dem till varandra så "loopas" det om och om igen. MEN fick ett smärre bakslag... det går inte att stänga av

Ända sättet är att försöka hinna högerklicka på Automator och ta avsluta men det ledde till en krash av Automator.

Finns kanske någon annan lösning?

Senast redigerat 2007-12-23 03:25

Jag tror du kan programmera sådant i Applescript. Kallas då mouseevents, fast det kräver förstås lite kunskaper i Applescript. Vad ska du ha det till?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-23 16:58
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vad ska du ha det till?

Ja, det är jag också nyfiken på, vad du ska använda det till?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-23 16:59

Tror du kan göra liknande saker i ControllerMate, http://www.orderedbytes.com/controllermate/.

1
Bevaka tråden