Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X= 256 mb grafik. Vista via Fusion = 16mb. Varför?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-12-22 22:57

Hejs!
Har en iMac 2,4Ghz med 256mb grafik. Jag kör Vista via VMware Fusion 1.1. Men när jag kollar i Windows, under bildskärmsinställningar, så har jag bara 16 mb grafik. Under korttyp står det VMware SVGA II.
Hur får jag så att den använder det 256 mb stora "original"-grafikkortet? Har sökt på Windows Update utan resultat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-22 23:01

därför du får ställa in under inställningar hur mkt minne från grafikkortet m.m som du ska använda.

god jul!

  • Medlem
  • 2007-12-22 23:39

Ok, tackar.
Men det verkar som att max grafik är 128 mb. Spelar ingen roll om jag ger systemet 2048 eller 3300 mb RAM. Grafikminnet förblir 128mb. Finns det inget fix som gör att man kan använda det "riktiga" ATI Radeon grafikkortet?

Ursprungligen av Dalle:

Finns det inget fix som gör att man kan använda det "riktiga" ATI Radeon grafikkortet?

Bootcamp

Du kommer omöjligtvis att kunna använda alla 256mb på grafikkortet till windows i fusion. Tänk på att OS X behöver sin del av grafikkortet, och det är det primära operativ du kör.

Du får nog likställa windows du kör i fusion som vilket annat program som helst och inte tänka dig det exakt likvärdigt en windows-installation på en windows-burk. Det är ju en virtuell installation du kör i slutändan.

Om du kör med hjälp av bootcamp kommer du att kunna använda alla 256 mb på grafikkortet i windows.

1
Bevaka tråden