Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Security update 2007-009 1.0 och 1.1?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerade ju denna update för några dagar sedan. Och idag låg den i min programuppdatering igen, samma version 1.0 och samma storlek.

Men på Apples sida står det ju att det är version 1.1 ??

Så nu har jag laddat ner samma version 2 ggr...

Någon annan som har samma problem ?

//Everlast

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-22 14:54

Klicka på länken längst ner så kommer du rätt.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Klicka på länken längst ner så kommer du rätt.

Yes!!

Hur menar du, vilken länk ??

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-22 16:54

Men vad jag vill veta är om det gör något att man har laddat ner version 1.0, 2 ggr ?

//Everlast

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-22 17:42
Ursprungligen av everlast:

Men vad jag vill veta är om det gör något att man har laddat ner version 1.0, 2 ggr ?

//Everlast

Nej, det gör inget. Om datorn innehåller exakt samma uppdatering, så dyker den inte upp i Programuppdateringen. Om man laddar ner filen seperat från Apple, så gör det heller inget att installera igen. Då skrivs den över, ifall den redan finns.

Ursprungligen av Reisan:

Nej, det gör inget. Om datorn innehåller exakt samma uppdatering, så dyker den inte upp i Programuppdateringen. Om man laddar ner filen seperat från Apple, så gör det heller inget att installera igen. Då skrivs den över, ifall den redan finns.

Ok, men varför har exakt samma uppdatering, dykt upp i programuppdateringen då ?

Det är det jag inte kan förstå

//Everlast

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-22 17:42

Får upp samma, 1.0. Installera och glöm, det ska åtminstone jag göra.

Ursprungligen av acke:

Får upp samma, 1.0. Installera och glöm, det ska åtminstone jag göra.

Har du hämtat 1.1 från Apples sida, och lagt in den ?

//Everlast

Nu har jag laddat ner version 1.1 från apples sida. Men när jag går in i systeminställningar/system/programuppdateringar så finns inte 1.1 med där, bara 1.0, 2 ggr.

Jag fattar inget ?!

//Everlast

Ursprungligen av everlast:

Nu har jag laddat ner version 1.1 från apples sida. Men när jag går in i systeminställningar/system/programuppdateringar så finns inte 1.1 med där, bara 1.0, 2 ggr.

Jag fattar inget ?!

//Everlast

Kolla i loggen under Installerade uppdateringar.

Ursprungligen av Matrix:

Kolla i loggen under Installerade uppdateringar.

Vart är loggen ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-22 18:43
Ursprungligen av everlast:

Vart är loggen ?

Markera uppdateringen och klicka på knappen Öppna som loggfil.

Ursprungligen av everlast:

Nu har jag laddat ner version 1.1 från apples sida. Men när jag går in i systeminställningar/system/programuppdateringar så finns inte 1.1 med där, bara 1.0, 2 ggr.

Jag fattar inget ?!

//Everlast

Samma för mig, säkert inget att oroa sig för.

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2007-12-22 19:50

Nu

fungerar iallafall SWEDBANKS elekroniska dokument. De slutade fungera med den ursprungliga 1.0 uppdateringen (problem med frames etc).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-22 20:34
Ursprungligen av BengtE:

fungerar iallafall SWEDBANKS elekroniska dokument. De slutade fungera med den ursprungliga 1.0 uppdateringen (problem med frames etc).

Använde du Safari när du testa detta, eller var det med Firefox?

Jag har haft lite strul med swedbanks internetbank i Safari och fått använda Firefox istället.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-22 18:35

Skumt. Jag har endast fått den en gång. Har du startat om datorn efter installation av uppdateringen? Prova att ta bort de två identiska uppdateringarna och sedan kör Programuppdateringen igen. Ska nog räcka med installation en gång. Om det inte nämns annat i versionen av uppdatering.

Ursprungligen av Reisan:

Skumt. Jag har endast fått den en gång. Har du startat om datorn efter installation av uppdateringen? Prova att ta bort de två identiska uppdateringarna och sedan kör Programuppdateringen igen. Ska nog räcka med installation en gång. Om det inte nämns annat i versionen av uppdatering.

Hur tar man bort uppdateringarna ?

Ursprungligen av everlast:

Hur tar man bort uppdateringarna ?

Ja, Knappen Öppna som loggfil .

Jag förstår inte hur det ärt möjligt att du ska få dubletter på uppdateringarna. För systemet ska normalt säga ifrån eller vägra installera om det redan finns en relevant uppdatering. Annars har du något fel i OS X.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-22 18:49
Ursprungligen av everlast:

Hur tar man bort uppdateringarna ?

Tyvärr vet jag inte detta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-22 18:50

Har du startat om datorn?

Det är Apple som har klantat sig. Det står 1.0 under båda uppdateringarna. Men skiljer i loggen. Ska du ta bort uppdateringar, får du återställa med Leopardskivan och t. ex Time Machine.

Ursprungligen av Matrix:

Det är Apple som har klantat sig. Det står 1.0 under båda uppdateringarna. Men skiljer i loggen. Ska du ta bort uppdateringar, får du återställa med Leopardskivan och t. ex Time Machine.

Ok, tack, då vet jag. Det förklarar varför 1.1 inte visar sig efter det att jag laddat ner den från apple. Den fanns ju tydligen i min dator, fast det står 1.0...

Så här ser det ut hos mig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-22 21:31

Så ni vet, loggen i Programuppdatering visar bara upp saker som installerats genom just Programuppdatering.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-22 22:30

I min står det rätt? Konstigt.

Ja jag har samma grej som många andra här, tror nog bara att apple har skrivit lite fel. Men det var som acke sa, bara installera och glömma

Läste att den nya varianten skulle hjälpa till med oväntande avslutningar av Safari, hoppas det hjälper för sedan jag uppdaterade till Safari 3 (i och med 10.4.11) så har jag råkat ut för det då och då, nästan alltid när man postar inlägg här på 99.se faktiskt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-23 15:10

Safari blev stabilare

Yes!!

1
Bevaka tråden