Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är meföljande program till canon 400d nåt att ha?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyligen införskaffat mig en canon 400d.
Jag undrar om de medföljande progammen är något att ha?
Finns det bättre alternativ? Vilka i sådana fall?
Måste erkänna att jag har inte kört mac så hemskt länge iheller...

Har i och för sig inte använt dem en massa (brukar inte använda bundlad mjukvara, sällan så bra).
Men för att föra över bilder så har jag för mig att man kan använda iPhoto, om inte så är det nog bättre att bara koppla in en kortläsare och kopiera över bilderna själv (så gör jag). Onödigt med programvara för något så enkelt.

För raw-bilder skulle jag definitivt kolla in Adobe Lightroom om jag var du. Väldigt kompetent program (borde finnas någon 30-dagars trial att ladda ned och pröva).

Vad mer är det för programvara som kommer med 400D (och som du kan ha nytta av)?

De medföljande programmen brukar jag inte använda utan använder istället Aperture (Lightroom har jag också men har inte fastnat för det). iPhoto verkar också vara ett bra alternativ, särskilt om man ser till priset.

Sen beror det på vad du ska ha programmet till, jag vet inte vad du får med 400D men vissa funktioner finns säkert bara i de medföljande programmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-29 13:39

Digital Photo Professional kan vara bra att ha om du tänkt köra RAW. Den är anpassad för kameran så du kan ställa in mer saker än t.ex. Aperture och Lightroom (Adobe Camera RAW) kan göra.

Jag använder det inte själv då Apertures RAW-konvertering duger gott åt mig.

1
Bevaka tråden