Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SSL-fel när Mail ansluter till .mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-20 08:29

Är det någon som vet vad kan det här meddelande innebära? Det låter väldigt otryggt. Vad kan man göra? Tacksamt!
/ Pancho

tyvärr kan jag inte läsa texten.

Vad är kontentan ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-21 00:26
Ursprungligen av Goflorp:

tyvärr kan jag inte läsa texten.

Vad är kontentan ?

Om du för pekaren till bilden så formas det en hand, dubbelkicka så öppnar sig bilden i ett nytt fönster tillräckligt stor för att kunna läsa vad som står i den.

Ja, utan att våga garantera att det är falsklarm i just Ditt fall kan jag väl säga att den typen av meddelanden om certifikat har börjat dyka upp både för mig och andra den senaste tiden, och än värre har det blivit med Leopard.

Tydligen har Apple stramat till säkerheten högst betydligt nyligen, och många certifikat som dög förut har börjat ifrågasättas. Är det en webbplats jag känner väl till (i mitt fall mitt eget webbhotell) och adressen garanterat är rätt, så brukar jag inte bekymra mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-21 00:23
Ursprungligen av elgenper:

Ja, utan att våga garantera att det är falsklarm i just Ditt fall kan jag väl säga att den typen av meddelanden om certifikat har börjat dyka upp både för mig och andra den senaste tiden, och än värre har det blivit med Leopard.

Tydligen har Apple stramat till säkerheten högst betydligt nyligen, och många certifikat som dög förut har börjat ifrågasättas. Är det en webbplats jag känner väl till (i mitt fall mitt eget webbhotell) och adressen garanterat är rätt, så brukar jag inte bekymra mig.

Ja, det kan nog vara så. Det händer bara när "Mail" ska koppla upp sig med mitt Mac.com-konto.

1
Bevaka tråden